قیمت دلار متشکل دوباره کاهشی شد

تغییر کانال قیمت یورو/نزدیکی قیمت دلار سنا به قیمت بازار

کدخبر: ۴۱۱۷۷۲
کاهش قیمت دلار در بازار آزاد و افزایش قیمت آن در سامانه سنا باعث شد، اندازه شکاف بین این دو کوچک شود و زیر یک درصد قرار گیرد.
تغییر کانال قیمت یورو/نزدیکی قیمت دلار سنا به قیمت بازار

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار در سامانه سنا خلاف جهت بازار متشکل ارزی و بازار آزاد حرکت کرد. قیمت دلار در سامانه سنا که خرده‌فروشی رسمی محسوب می‌شود افزایش یافت، اما نرخ دلار در بازار آزاد کاهش یافت. در نتیجه شکاف بین نرخ آزاد و سنا کوچک شد و زیر یک درصد قرار گرفت. قیمت دلار متشکل از ابتدای سال جدید به طور کلی روند کاهشی را دنبال می‌کرد. از ابتدای این هفته دلار متشکل تغییراتی افزایشی را به ثبت رساند، اما در روز چهارشنبه دوباره کاهشی شد.

قیمت یور در بازار متشکل و سامانه سنا افزایش یافت، اما در بازار آزاد کاهش یافت، در نتیجه مشابه دلار حرکت خلاف جهت نرخ سنا و بازار آزاد باعث کوچک شدن شکاف بین این دو شد.

دلار سنا خلاف دلار متشکل و آزاد حرکت کرد

متوسط قیمت دلار متشکل نسبت به روز گذشته 147 تومان کاهش یافت  و روی رقم 21 هزار و 842 تومان قرار گرفت. بر خلاف دلار متشکل قیمت دلار در سامانه سنا 164 تومان رشد کرد و روی رقم 22 هزار و 296 تومان ایستاد. قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به نرخ‌های انتهایی روز گذشته 40 تومان پایین آمد روی 22 هزار و 480 تومان قرار گرفت. در نتیجه اندازه شکاف بین دلار بازار آزاد و سامانه سنا کوچک شد. اندازه این شکاف در روز گذشته حدود 1.7 درصد بود. در روز چهارشنبه اندازه این شکاف 184 تومان معادل حدود 0.8 درصد به دست می‌آید.

J1 (6)

عرضه دلار زیر متوسط قرار دارد

حجم عرضه دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 10 درصد رشد کرد و روی رقم 4 میلیون و 513 هزار قرار گرفت. متوسط حجم مبادلات در 38 روز کاری که پشت سر گذاشتیم 4 میلیون و 627 هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه زیر متوسط 38 روز کاری که پشت سر گذاشتیم قرار می‌گیرد.

 

یورو آزاد خلاف یورو متشکل و سنا حرکت کرد

قیمت متوسط یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 318 تومان رشد کرد و روی رقم 26 هزار و 157 تومان قرار گرفت. قیمت یورو در سامانه سنا 4 تومان افزایش یافت و روی 26 هزار و 260 تومان ایستاد. یورو بازار آزاد 147 تومان افت کرد و روی 27 هزار و 192 تومان قرار گرفت. در نتیجه اندازه شکاف بین یورو بازار آزاد و سامانه سنا 932 تومان معادل 3.5 درصد به دست می‌آید. اندازه این شکاف در روز گذشته 4.1 درصد بود و با حرکت خلاف جهت قیمت سنا و بازار آزاد اندازه شکاف کوچک شد.

عرضه یورو بالای متوسط قرار دارد

حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز گذشته 25 درصد افت کرد و روی رقم 2 میلیون و 588 هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه یورو متشکل در 38 روز کاری که پشت سر گذاشتیم یک میلیون و 440 هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه روز چهارشنبه بالای متوسط 38 روز کاری گذشته قرار داشت.

J2 (8)

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید