پیش بینی افزایش دوباره قیمت مرغ

کدخبر: ۴۱۱۸۴۳
اقتصادنیوز : نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور از افزایش قیمت مرغ در روزهای پایان اردیبهشت و ابتدای خرداد با کاهش تولید مرغ خبر داد و گفت: کندی در تامین نهاده‌های دامی مشکلاتی را برای مرغداران ایجاد کرده است.
پیش بینی افزایش دوباره قیمت مرغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا،حبیب اسدالله نژاد درباره آخرین وضعیت تولید و عرضه مرغ در کشور، اظهار کرد: در فروردین ماه شاهد عقب افتادن از برنامه جوجه‌ریزی و کاهش تولید مرغ بوده‌ایم.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه وزارت جهادکشاورزی برای تامین مرغ اردیبهشت باید در فرودین ماه 125 میلیون قطعه جوجه ریزی انجام می‌شدٰ اما حداکثر 113 میلیون قطعه جوجه‌ریزی انجام شده است.

اسدالله نژاد کاهش 12 میلیون قطعه جوجه ریزی را عاملی دانست که می‌تواند در روزهای پایانی اردیبهشت و ابتدای خرداد موجب افزایش قیمت مرغ در بازار شود.

نائب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی کشور همچنین از کندتر شدن تامین نهاده‌های دامی خبر داد و گفت: زمان تحویل نهاده‌های دامی به مرغداران از زمان ثبت‌نام در سامانه بازرگان به بیش از 15 روز افزایش یافته است در حالی که این زمان حداکثر یک هفته بود.

اسدالله نژاد تصریح کرد: کندی تامین نهاده‌ها موجب می‌شود مرغداران در تغذیه مرغ‌ها با مشکل مواج شوند.

وی همچنین از افزایش سایر مولفه‌های تولید مانند ریز مغذی‌ها خبر داد.

اسدالله نژاد افزود: گرانی ریز مغذی‌ها با ادامه گران فروشی جوجه یکروزه هزینه تمام شده تولید را افزایش داده است.

وی یادآور شد: قیمت هر قطعه جوجه یکرزوه 7 هزار و 500 تومان است که 3 هزار و 300 تومان بیشتر از قیمت مصوب آن است.

اسدالله نژاد با تاکید بر اینکه ما درخواست افزایش قیمت مصوب مرغ با توجه به بالا رفتن قیمت‌ مولفه‌های تولید داریم، اظهار کرد: زیان مرغداران منتج به کاهش بیشتر تولید در ماه‌های آینده و بالا رفتن قیمت مرغ می‌شود.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید