مشترکان پرمصرف آب منتظر دریافت اخطار باشند!

کدخبر: ۴۱۲۱۶۰
معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: از اول خرداد ‌ماه به تمامی مشترکان پرمصرف و بدمصرف اخطار ارسال خواهد شد و در صورت تداوم، محدودیت مصرف را اعمال خواهیم کرد.
مشترکان پرمصرف آب منتظر دریافت اخطار باشند!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، سیدرسول باقری، معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با اشاره به روند صعودی افزایش مصرف آب در پایتخت گفت: سناریوهایی برای روزهای سبز، زرد، نارنجی و قرمز تدوین شده است و اولویت برخورد با مصارف فضای سبز و بنایی، مشترکان تجاری و دولتی و در آخر پرمصرف‌ها و بدمصرف‌های خانگی خواهد بود.

باقری با بیان اینکه 60 درصد از مشترکان تهرانی بالای الگوی مصرف، آب مصرف می‌کنند، گفت: اخطاریه‌هایی برای این گروه از مصارف خانگی ارسال خواهد شد و در صورتی که در رفتار مصرف خود تغییری ایجاد نکنند با محدودیت مصرف مواجه خواهند شد.

معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران افزود: الگوی مصرف آب برای هر واحد مسکونی در شهر تهران در یک ماه 14 هزار لیتر (14مترمکعب) آب است.

او ادامه داد: واحدهای مسکونی که تا 28 هزار لیتر (28 مترمکعب) آب در ماه مصرف کنند جزو پرمصرف‌ها و گروهی که بیش از 28 مترمکعب آب در ماه مصرف کنند در رده بدمصرف‌های آب استان تهران قرار خواهند گرفت.

باقری با اشاره به وجود 16 هزار رشته انشعاب بنایی در استان تهران گفت: ماموران تشخیص شرکت آب و فاضلاب استان تهران تمامی اشتراکات بنایی را شناسایی و رصد می‌کنند و در صورت شروع اعمال محدودیت‌ها، اولویت برخورد و اعمال محدودیت‌ها از مصارف بنایی آغاز خواهد شد.

به گفته معاون درآمد و امور مشترکین شرکت آب و فاضلاب استان تهران با هماهنگی‌های انجام‌شده با استانداری تهران، تمامی ادارات و نهادهای دولتی این استان مکلف خواهند بود تا مصارف خود را 20 درصد نسبت به سال گذشته کاهش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید