افزایش 50 درصدی قیمت نان در کشور

کدخبر: ۴۱۲۴۰۶
رئیس اتحادیه نانوایان کرج گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت مصوب شد که امسال نرخ انواع نان حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که این افزایش به صورت غیر رسمی اعمال شده و چند روزی است که نانوایان نان را با نرخ جدید به فروش می‌رسانند.
افزایش 50 درصدی قیمت نان در کشور

به گزارش اقتصادنیوز ، حجت‌الله نصیری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: افزایش نرخ نان در کرج از گذشته متاثر از پایتخت بوده و هر وقت قیمت نان در تهران افزایش داشته، به قیمت نان در کرج هم اضافه شده است.

وی با بیان اینکه از سال ۹۸ قیمت نان تغییر نکرده، افزود: طی دو سال اخیر علی رغم افزایش چند برابری مواد اولیه، اجاره مغازه، دستمزد کارگر و ... نرخ نان ثابت مانده بود که این امر نارضایتی فعالان این صنف را به دنبال داشت.

وی توضیح داد: با رایزنی‌های صورت گرفته در نهایت مصوب شد که امسال نرخ انواع نان حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که این افزایش به صورت غیر رسمی اعمال شده و چند روزی است که نانوایان نان را با نرخ جدید به فروش می‌رسانند.

این مسئول اضافه کرد: به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان قرار داشتیم، ابلاغ رسمی نرخ جدید نان به چند روز آینده موکول شده است.

نصیری افزود: در نرخ جدید انواع نان، افزایش هزینه مواد اولیه، اجاره مغازه و کارگر لحاظ و از مواردی مثل هرینه برق، گاز و ... چشم پوشی شده چون اگر قرار بود این موارد هم مد نظر قرار می‌گرفت نان باید بیش از ۵۰ درصد افزایش می‌یافت.

وی در ادامه در پاسخ به اینکه آیا آماری از ابتلای فعالان این صنف به کرونا وجود دارد، گفت: طبق بررسی‌های صورت گرفته تا کنون هیچ یک از کارکنان نانوایی‌های کرج به کرونا مبتلا نشده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید