در آخرین روز ثبت نام نامزدها رخ داد

افزایش تزریق دلار و یورو به بازار رسمی

کدخبر: ۴۱۲۴۹۳
تغییرات قیمتی دلار در بازار متشکل، سامانه سنا و بازار آزاد مثبت بود و نرخ بازار آزاد به مرز 23 هزار تومان نزدیک شد. فردا تغییرات قیمتی دلار مهم است زیرا ممکن است از مرز 23 هزار تومان عبور کند.
افزایش تزریق دلار و یورو به بازار رسمی

به گزارش اقتصاد نیوز- قیمت دلار و یورو در بازار متشکل ارزی، سامانه سنا و بازار آزاد افزایش یافت. قیمت دلار متشکل در مقاطعی بالای 22 هزار تومان قرار گرفت، اما نرخ میانگین زیر 22 هزار تومان بود. دلار بازار آزاد نیز در ساعات انتهایی به مرز حساس 23 هزار تومان نزدیک شد. فردا روند قیمتی دلار بازار آزاد مهم است. اگر افزایش قیمت دلار ادامه یابد و دلار از 23 هزار تومان عبور کند ممکن است انتظارات افزایشی در بازار شکل گیرد.

افزایش قیمت دلار

قیمت متوسط دلار در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه 15 تومان افزایش یافت و روی رقم 21 هزار 857 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در سامانه سنا 52 تومان رشد کرد و روی رقم 22 هزار و 348 تومان قرار گرفت. قیمت دلار در بازار آزاد نسبت به نرخ انتهایی روز چهارشنبه 320 تومان افزایش یافت و روی رقم 22 هزار و 800 تومان قرار گرفت. در نتیجه اندازه شکاف بین نرخ دلار در سامانه سنا و بازار آزاد 452 تومان معادل حدود 2 درصد به دست می‌آید. در روز چهارشنبه اندازه این شکاف کمتر از یک درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف بزرگ شد.

J2 (1)

عرضه دلار افزایش یافت

در روزی که گذشت فرصت ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسید. یکی از شرکت کنندگان در روز آخر عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی بود. در این روز در بازار عمده فروشی ارز،حجم عرضه دلار نسبت به روز چهارشنبه 15 درصد رشد کرد و روی رقم 5 میلیون و 168 هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه در 39 روز کاری که پشت سرگذاشتیم 4 میلیون و 641 هزار به دست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه بالای متوسط 39 روز کاری که پشت سرگذاشتیم قرار می‌گیرد.

افزایش قیمت یورو

قیمت متوسط یورو متشکل نسبت به روز گذشته 25 تومان افزایش یافت و روی رقم 26 هزار و 182 تومان قرار گرفت. قیمت یورو در سامانه سنا 40 تومان رشد کرد و روی رقم 26 هزار و 300 تومان قرار گرفت. قیمت یورو بازار آزاد نسبت به روز گذشته 284 تومان زیاد شد و روی رقم 27 هزار و 476 تومان قرار گرفت. در نتیجه یورو بازار آزاد و سامانه سنا 1176 تومان معادل 4.5 درصد اختلاف داشتند. اندازه این شکاف در روز چهارشنبه 3.5 درصد بود. در نتیجه اندازه شکاف بزرگ شد.

J1 (4)

افزایش عرضه یورو

حجم عرضه یورو در بازار متشکل ارزی نسبت به روز چهارشنبه 15 درصد رشد کرد و روی رقم 2 میلیون و 969 هزار قرار گرفت. متوسط حجم عرضه یورو متشکل در 39 روز گاری که پشت سر گذاشتیم یک میلیون و 479 هزار بدست می‌آید. در نتیجه حجم عرضه یورو بالای متوسط 39 روز کاری که پشت سرگذاشتیم قرار می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید