تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه/سرمایه‌گذاران بورس هنوز بلاتکلیفند

کدخبر: ۴۱۲۸۱۵
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: اگر انتخابات به سمت تخریب رقابتی برود، اثر بسیار منفی بر بازار خواهد گذاشت. چرا که افشاگری‌ها به گونه‌ای می‌شود که خیلی‌ها از اصلاح پذیری ساختار ناامید می‌شوند.
تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه/سرمایه‌گذاران بورس هنوز بلاتکلیفند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین،  بورس تهران امروز در آغاز معاملات مقداری رشد کرد، اما در پایان معاملات شاخص کل با عقب‌نشینی ۷۹۱ واحد به رقم یک میلیون ۱۸۸ هزار و ۸۰۴ واحد رسید.شاخص کل نیز با معیار هموزن ۴هزار و ۲۰۴ واحد کاهش یافته و به رقم ۴۱۰ هزار و ۷۰۳ واحد رسید.ارزش بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۴ میلیون و ۷۴۹ هزار میلیارد تومان رسید.

سرمایه‌گذاران بورس هنوز بلاتکلیفند/ سه میلیون میلیارد تومان در بازار پول حبس شده است

عباسعلی حقانی نسب، کارشناس بازار سرمایه، با اشاره به روند پرابهام بازار گفت: بازار در یک بلاتکلیفی به سر می‌برد و هنوز سرمایه‌گذاران تعیین تکلیف نکرده‌اند. از طرفی جز چند کاندیدای انتخاباتی که احتمال پیروزی کمی دارند، باقی کاندیداها پاسخ قانع کننده‌ای در حوزه اقتصاد ندارند.

وی با اشاره به این که بازار درگیر دو خبر منفی و دو خبر مثبت است، بیان کرد: خبر مثبت اول این است که اطلاعات شرکت‌ها به زودی منتشر می‌شود و خوشبختانه شرکت‌ها سودهای خیلی خوبی داشته‌اند. اطلاعات سالیانه آن‌ها که منتشر شود، پی به ای بازار مشخص‌تر می‌شود و شرایط را بهتر نشان می‌دهد. یک خبر مثبت دیگر برگشت در بازار رمزارز است و ممکن است ریسکی به وجود بیاورد که افرادی که در بازار رمزارز فعال بودند به بازار سرمایه بیایند.

وی افزود: خبر منفی هم بحث ۳ میلیون میلیارد تومانی که در بازار پول حبس و احتکار شده است ، ممکن بود با تصمیمی درست به سمت بازار سرمایه هدایت شود. در آن صورت هم دولت کسری بودجه خود را تامین می‌کرد و هم بازار سرمایه نقدینگی لازم را بدست می‌آورد، اما متاسفانه تصویب نشد. خبر دیگر هم این است که اقدامات بانک مرکزی با توجه به مذاکرات، دال بر این نیست که نرخ بهره پایین بیاید.

وی در خصوص واریز معادل ۵۰ میلیون دلاری به صندوق تثبیت بازار سرمایه گفت: این پول‌ها خیلی اثرگزار نیست. با این حال اگر این پول به سهم‌های کوچک بازار که صف فروش هستند اختصاص یابد شاید حرکتی ایجاد شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خصوص تاثیر انتخابات بر بازار سرمایه گفت: اگر انتخابات به سمت تخریب رقابتی برود، اثر بسیار منفی بر بازار خواهد گذاشت. چرا که افشاگری‌ها به گونه‌ای می‌شود که خیلی‌ها از اصلاح پذیری ساختار ناامید می‌شوند. اما اگر به سمت امید و ارائه برنامه برود تاثیر مثبتی بر بازار سرمایه خواهد گذاشت. با این وجود فضایی که تا الان از انتخابات ریاست جمهوری دیده شده رویکرد تخریبی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید