پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون خانوار

کدخبر: ۴۱۲۸۱۹
معاون وزیرکشور و دبیر قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا از اقدام مشترک سازمان برنامه و بودجه، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی برای پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه حمایت معیشتی ماه مبارک رمضان به بیش از ۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار خانوار معادل ۶۰ میلیون سرپرست خانوار و افراد زیرمجموعه خبر داد.
پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان یارانه معیشتی به ۶۰ میلیون خانوار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  ایسنا، بابک دین‌پرست در راستای مفاد بند ۲ مصوبات شصت‌وچهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به آثار اقتصادی شیوع ویروس کرونا درمعیشت اقشار ضعیف و آسیب‌پذیر و با استناد به بند نهم مصوبه ذی‌ربط شورای عالی امنیت ملی، به سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اجازه داده شد به ۶۰ میلیون نفراز افراد مشمول طرح معیشتی خانوارها براساس فهرستی که وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط اعلام می‌کند، مبلغ ۲۴۰۰ میلیارد تومان از ابتدای ماه مبارک رمضان پرداخت کند. منابع مورد نیاز از طریق تسعیر در بخشی از منابع ارزی سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تأمین و به همان میزان سقف ردیف (۱۰) جدول تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور افزایش می‌یابد.

خبر مهم برای سهامداران/ اصل سرمایه و سود سهام بورس بیمه می شود

حق مسکن، عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان افزایش یافت

وی به اقدامات انجام‌شده قرارگاه عملیاتی و نتایج حاصله اشاره و تاکید کرد: با پیگیری‌های انجام‌شده از سوی قرارگاه عملیاتی و هماهنگی و همکاری فیمابین سازمان برنامه و بودجه کشور، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بانک مرکزی و به موجب اعلامیه رسمی مورخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه جاری سازمان هدفمندی یارانه‌ها، دراجرای بند ۲ مصوبات شصت و چهارمین جلسه ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا، مبلغ  ۲۳ تریلیون و ۹۶۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون و ۳۱۰ هزار ریال، درقالب یارانه معیشت ماه مبارک رمضان سال۱۴۰۰، به ۱۹ میلیون و ۶۶۹ هزار و ۴۱۳ خانوارمشمول پرداخت شده است.

دین پرست ادامه داد: این افراد در برگیرنده مجموعاً ۶۰ میلیون و ۱۴ هزار و ۱۰۷ نفر سرپرست خانوار و افراد زیرمجموعه آنها می‌شود.

دبیر قرارگاه افزود: به موجب گزارش سازمان هدفمندی یارانه‌ها، سهم پرداختی به هر خانوار یک‌نفره معادل ۵۱۰ هزار ریال، خانوار دو نفره ۹۸۰ هزار ریال، خانوارهای سه‌نفره یک میلیون و ۲۵۰ هزار ریال، خانوارهای چهارنفره یک میلیون و ۵۳۰ هزار ریال و خانوارهای ۵ نفره و بیشتر نیز مبلغ یک میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید