گزارش نیمروزی بازار طلا و ارز

واکنش قیمت دلار و سکه به اعلام اسامی نامزدها

کدخبر: ۴۱۴۷۵۲
بالاخره انتظارها به سر آمد و اسامی نهایی نامزدهای ریاست جمهوری اعلام شد انتظار می رفت با اعلام اسامی بازار ارز و سکه تغییر مسیر دهد اما قیمت ها در زمان اعلام واکنش خاصی نشان ندادند.
واکنش  قیمت دلار و سکه به اعلام اسامی نامزدها

به گزارش اقتصاد نیوز، ساعت دو امروز به صورت رسمی اسامی نامزدهای انتخابات 1400 اعلام شد فهرست مطابق خبر غیررسمی شب گذشته بود. برخی فعالان بازار انتظار داشتند قیمت ها در زمان اعلام رسمی تغییر جهت داشته باشد. اما تا ساعت سه عصر تغییر جهتی خاصی رخ نداد در واقع واکنش قیمت دلار و قیمت سکه به خبر اعلام اسامی تا یک ساعت پس از انتشار صفر بود. برخی می گویند بازار هنوز خبر را هضم نکرده است و برخی دیگر انتظار دارند با رایزنی ها اتفاق جدیدی رخ دهد.در مجموع نیز تا قبل از اعلام اسامی نامزدها اخبار هسته ای و روند قیمت طلا مدنظر معامله گران بود.

شروع کار بازار دلار

دلار آمریکا کار خود را با کاهش قیمت 110 تومانی و روی قیمت 23 هزار و 100 تومان آغاز کرد. قیمت دلار در ادامه معاملات روند کاهشی را دنبال کرد و معاملات نیمه اول روز را با قیمت 22 هزار و 980 تومان به پایان رساند. قیمت دلار آمریکا به زیر مرز 23 هزار تومان بازگشت و به نظر می‌رسد تاثیر خبر تمدید یک ماهه تفاهم ایران و آژانس بر بازار فعلا ماندگارتر از سایر خبرها بوده است.

دلار بازار متشکل نیز تغییرات کاهشی را نسبت به متوسط قیمت روز گذشته به ثبت رساند و در زمان نوشتن این گزارش 114 تومان پایین‌تر از نرخ متوسط دیروز و روی 22 هزار و 151 تومان قرار داشت.

واکنش سکه به افت قیمت دلار

تغییرات اخیر قیمت سکه حاکی از آن بود که حساسیت آن به قیمت دلار بیش از طلای جهانی است. سکه با افزایش قیمت طلای جهانی به نحو مناسب همراهی نکرد و چشم به روند قیمتی دلار داشت. این امر باعث شد حباب سکه منفی شود. قیمت طلای جهانی در زمان نوشتن این گزارش 1886 دلار و قیمت دلار 22 هزار و 970 تومان بود. ارزش ذاتی سکه در این سطوح قیمت 10 میلیون و 200 هزار تومان به دست می‌آید. قیمت انتهایی سکه در روز گذشته روی همین مبلغ قرار داشت. حرکت سکه به سمت بالا یا پایین می‌توانست حباب سکه را مثبت یا منفی کند. روند قیمتی دلار کاهشی و تغییرات قیمت طلای جهانی مثبت بود. حرکت سکه به سمت بالا یا پایین معرفی از قدرت تاثیرگذاری دلار و طلای جهانی بر قیمت سکه به دست می‌داد.

1244136

سکه امامی به افت قیمت دلار واکنش نشان داد و کار خود را با کاهش قیمت 105 هزار تومانی نسبت به نرخ انتهایی روز گذشته و با قیمت 10 میلیون و 95 هزار تومان آغاز کرد تا حباب سکه باز هم منفی شود.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید