نانوایان گران فروش را معرفی کنید

کدخبر: ۴۱۴۸۶۹
اقتصادنیوز :‌با وجود اینکه هنوز قیمت جدید نان اعلام نشده بسیاری از نانوایی‌ها قیمت خود را بالا بردند که بر اساس اعلام سازمان صمت تهران مردم می‌توانند شکایت از آن‌ها را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند.
نانوایان گران فروش را معرفی کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، در هفته‌های اخیر زمزمه‌های افزایش قیمت نان مطرح شده، اما مسئولان بخش‌های مختلف می‌گویند هنوز در این رابطه تصمیم نگرفتند و افزایش قیمت نان پیش از اعلام نرخ مصوب جدید تخلف است.

در این رابطه یدالله صادقی در گفت‌وگو با ایسنا، تاکید کرد: تا زمانی که مراجع ذیصلاح نرخ جدید نان را اعلام نکند، نرخ مصوبات قبلی ملاک عمل بازرسان است و با هر واحدی که تخطی کند، برخورد خواهد شد.

به گفته وی شهروندان می‌توانند تخلف‌های صنفی از جمله گرانفروشی را از طریق تماس با شماره ۱۲۴ گزارش یا در سامانه ۱۲۴ ثبت کنند تا پیگیری شود.  

رئیس سازمان صمت استان تهران همچنین با بیان اینکه نان در اولویت بازرسی قرار گرفته، گفت: درحال حاضر بازرسان دائماً به نانوایی‌ها مراجعه می‌کنند و تخلفات آنها را به سازمان تعزیرات حکومتی گزارش می‌دهند.

در حال حاضر بر اساس سامانه ۱۲۴ هنوز قیمت مصوب نان بربری ساده یارانه‌ای ۱۰۰۰ تومان، سنگگ ساده یارانه‌ای ۱۲۰۰ تومان، تافتون ساده یارانه ای ۵۵۰ تومان و لواش ساده یارانه‌ای ۳۰۰ تومان است. قیمت مصوب واحدهای نانوایی آزادپز نیز در سامانه ۱۲۴ به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۸۰۰، ۸۵۰ و ۴۵۰ تومان برای نان‌های بربری، سنگگ، تافتون و لواش ثبت شده است.

اما گزارش‌های میدانی نشان می‌دهد بسیاری از نانوایان قیمت‌ها را افزایش دادند. اخیرا رئیس اتحادیه نانوایان کرج نیز گفته بود که مصوب شده امسال نرخ انواع نان در پایتخت حدود ۵۰ درصد افزایش یابد که این افزایش به صورت غیر رسمی اعمال شده است. اتاق اصناف نیز  افزایش قیمت دستمزد کارگران، افزایش نرخ خمیر مایه، افزایش هزینه‌ انرژی (برق، آب، گاز)، افزایش نرخ اجاره مغازه، افزایش هزینه های بهداشت نانوایی به دلیل شیوع کرونا را از جمله دلایل افزایش قیمت نان اعلام کرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید