آب قطع می‌شود اگر مشترکان صرفه‌جویی نکنند؛

هشدار وزارت نیرو درباره قطعی آب در کشور

کدخبر: ۴۱۵۰۰۸
مدیرعامل آب و فاضلاب کشور گفت: اگر مشترکان بیش از حد مجاز از آب استفاده کنند، مجبور هستیم، قطعی آب را اعمال کنیم.
هشدار وزارت نیرو درباره قطعی آب در کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا جانباز مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و معاون وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در خصوص احتمال قطعی آب در روزهای پیش رو و ماه‌های گرم سال گفت: اگر مشترکان در شهرهای مختلف، بیش از حد مجاز از آب استفاده کنند، مجبور هستیم، قطعی آب را اعمال کنیم.

جانباز بیان کرد: طول شبکه و تاسیسات در زیر ساخت آبی کشورمان بسیار گسترده است؛ به طوری که ما ۲۷ هزار نقطه تاسیسات آبرسانی و چند صد هزار متر شبکه‌های آب داریم.

جانباز گفت: جزو سیاست‌های ما این نیست که  قطعی آب  داشته باشیم اما جا‌هایی که میزان تامین و مصرف یکی نباشد به ناچار آب را قطع می‌کنیم، از چند سال گذشته با مدیریت فشار، مدیریت آب را کنترل می‌کنیم.

او افزود: در وهله اول با مدیریت کنترل فشار، موضوع آب را حل می‌کنیم، اما اگر مجبور باشیم هم آب را قطع می‌کنیم، اولویت قطع آب را هم ۱۰۱ شهر دارای تنش آبی اعلام کرده‌ایم.

معاون وزیر نیرو و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پاسخ به خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر نحوه شناسایی افراد پر مصرف افزود: شناسایی مشترکان پرمصرف کار دشواری نیست، چون سیستم نرم افزار شرکت آب و فاضلاب کشور میزان مصرف سنوات گذشته مشترکان را دارد و به راحتی قابل شناسایی است.

این مقام مسئول ادامه داد: در واقع کسانی که الگوی مصرف را رعایت نکنند، مطابق سنوات گذشته در ابتدا اخطار می‌دهیم و اگر رعایت نکنند برخورد‌های لازم ایجاد می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید