وضعیت بازار ارز و سکه در نیمه اول روز

عبور قیمت دلار از مرز 24 هزار تومان

کدخبر: ۴۱۵۸۱۹
قیمت دلار آمریکا از مرز 24 هزار تومان عبور کرد و در سطوح قیمتی قرار گرفت که از 28 فروردین ماه تجربه نکرده بود.
عبور قیمت دلار از مرز 24 هزار تومان

به گزارش اقتصاد نیوز، اخبار مربوط به استعفا یا برکناری رئیس کل بانک مرکزی روز گذشته قیمت دلار را به مرز 24 هزار تومان نزدیک کرد. رئیس کل بانک مرکزی در کلاب هاوس صحت این خبر را تایید کرد و به دنبال آن قیمت دلار در معاملات پشت خطی از 24 هزار و 500 تومان نیز بالاتر رفت. در نتیجه افزایش قیمت دلار در شروع معاملات روز یکشنبه دور از انتظار نبود.

در اکوایران ببینید : تخلیه شوک همتی در بازار ارز

دلار بازار آزاد کار خود را چگونه شروع کرد؟

دلار بازار آزاد معاملات روز یکشنبه را با رشد 600 تومانی نسبت به نرخ عصر دیروز شروع کرد و روی 24 هزار و 550 تومان قرار گرفت. قیمت دلار از 28 فروردین ماه در این حوالی قرار نگرفته بود. دلار آمریکا در ادامه معاملات حول مرز 24 هزار و 500 تومان نوسان کرد اثر خبر برکناری رئیس کل بانک مرکزی در روز جاری هم ماندگار بود.

بازار متشکل ارزی چه واکنشی نشان داد؟

 

قیمت ابتدایی دلار در بازار متشکل ارزی 884 تومان نسبت به نرخ متوسط روز گذشته بالاتر بود. دلار بازار متشکل از مرز 24 هزار تومان عبور کرد و روی 24 و 37 تومان قرار گرفت. متوسط قیمت دلار بازار متشکل از 21 فروردین روی این سطح قرار نگرفته بود و کاهش قیمت دلار متشکل در سال جدید در حال خنثی شدن است. اینکه عرضه دلار در بازار متشکل طی هفته جاری و هفته آینده در چه سطوحی قرار خواهد گرفت و آیا نوسان قیمتی با سیاست‌های بانک مرکزی محدود خواهد شد یا خیر سوال پیش روی فعالان بازار است.

واکنش سکه به افزایش قیمت دلار

sekke

در بازار امروز سکه چالش پشت سر گذاشتن مرز حساس 10 میلیون و 800 هزار تومان و به دنبال آن عبور از مرز 11 میلیون تومان را پیش رو داشت. افزایش قیمت دلار می‌توانست کاتالیزر موثری برای اصلاح قیمت سکه باشد. قیمت سکه در پایان معاملات روز گذشته در حوالی 10 میلیون و 695 هزار تومان بود. با در نظر گرفتن دلار 24 هزار و 500 تومانی و طلای 1903 دلاری ارزش ذاتی سکه 10 میلیون و 980 هزار تومان به دست می‌آید و اگر سکه از مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان عبور نمی‌کرد جای تعجب بود. سکه امامی معاملات روز یکشنبه را با قیمت 10 میلیون و 880 هزار تومان شروع کرد و مرز 10 میلیون و 800 هزار تومان را پشت سر گذاشت، اما زیر سطح 11 میلیون تومان باقی ماند. البته در سطح قیمت‌های موجود حباب سکه همچنان منفی است و عبور سکه از مرز 11 میلیون تومان محتمل است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید