هجوم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم برای خرید این خودرو

کدخبر: ۴۱۵۹۴۵
اقتصادنیوز :‌جدیدترین دور فروش فوق العاده ایران خودرو با نکته جالبی همراه شد و آن تقاضای بیشت از ۷۹ درصدی در این مرحله از فروش برای پژو پارس Tu۵ بود.
هجوم ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از مردم برای خرید این خودرو
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویداد 24،روز چهارشنبه قرعه کشی فروش فوق العاده خود را برگزار کرد و همزمان با آن آمار شرکت کنندگان را نیز ارائه داد.

در این مرحله از فروش فوق العاده ایران خودرو، تعداد ۳ میلیون و ۴۵۷ هزار و ۵۳۸ نفر برای ۲۸ هزار دستگاه خودرو بخت خود را آزمودند. این آمار کلی اگر چه به خودی خود حاکی از افزایش دوباره تعداد متقاضیان خودرو در فروش فوق العاده است، اما زمانی که وارد جزئیات آمار می‌شویم موضوع جالب‌تر می‌شود. بیشتر بخوانید: رمزگشایی از «قیمت سوم» در بازار خودرو در این مرحله از فروش، ۴ مدل خودرو عرضه شد. اما ۲ میلیون و ۷۴۹ هزار و ۹۰۶ نفر فقط برای یک مدل خودرو یعنی پژو پارس TU۵ ثبت نام کردند و سه مدل خودرو دیگر روی هم ۷۰۷ هزار و ۶۳۲ متقاضی داشتند.

خودروی بی نظیر این میلیاردر ژاپنی یک هواپیمای جت زمینی است!+ عکس

در اکوایران ببینید : خودروسازی ملی باید برچیده شود ؟

این یعنی از مجموع متقاضیان، مقدار ۷۹.۵ درصد آن‌ها متقاضی پژو پارس Tu۵ بودند. اما چرا این اختلاف معنی دار در میزان تقاضای پژو پارس Tu۵ و سه خودرو دیگر وجود دارد؟

این مساله را باید در دو عامل جستجو کرد. عامل اول این است که این خودرو در میان چهار خودرو عرضه شده کمترین قیمت را با ۱۴۵ میلیون و ۷۹۵ میلیون تومان داشته است.

اما عامل دوم که این خودرو را برای سفته بازان جذاب می‌کند اختلاف قیمت بسیار زیاد آن در بازار و کارخانه، نسبت به سه خودرو دیگر است.

پژو پارس Tu۵ برای برنده قرعه کشی حاشیه سود ۱۱۵ میلیون تومانی در بازار دارد، این در حالیست که مثلا این حاشیه سود برای فرضا سورن پلاس ۸۰ میلیون تومان و دنا پلاس توربو اتومات، دیگر خودرو عرضه شده در این پیش فروش، تنها ۴۸ میلیون تومان است.

خودرو تعداد ثبت نام ظرفیت رزرو
پژو پارسTU5  2749906 5000 5000
سورن پلاس 272144 6000 6000
دنا توربو شارژ اتوماتیک 260552 9000 9000
رانا پلاس 174936 8000 8000
مجموع 3457538 28000 28000
 

خودروسازی ملی باید برچیده شود ؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید