تعیین مقصد کالاهای اساسی اولویت‌بندی شد

کدخبر: ۴۱۷۲۵۴
مدیرکل دفتر حمل‌ونقل کالای سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای از اولویت‌بندی تعیین مقصد کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا خبر داد.
تعیین مقصد کالاهای اساسی اولویت‌بندی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، غلامحسین دغاغله با یادآوری این‌که از اول تا 14 خرداد تعداد 69 هزار و 83 دستگاه کامیون، بارگیری یک میلیون و 694 هزار و 515 تن کالای اساسی را از مبدأ بندر امام خمینی(ره) بر عهده داشتند، اظهار کرد:‌امسال حمل کالای اساسی با برداشت محصولات کشاورزی از جمله گندم، تره بار، کلزا و چغندرقند در خوزستان و استان های همجوار همراه شده است.

 وی ادامه داد: اولین اقدام از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای برای حمل به موقع کالاهای اساسی، انتشار فراخوان اعزام ناوگان ویژه جابجایی کالای اساسی در سراسر کشور، تشکیل ستاد حمل کالاهای اساسی در ستاد و استان های مهم از جمله استان خوزستان به منظور نظارت بر روند حمل این کالاها و حضور عملیاتی مدیران ستادی در استان خوزستان به دستور ریاست سازمان بود.

وی با اشاره به تشکیل جلسه با دست اندرکاران حمل بار و صاحبان کالا در استان خوزستان، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد تعیین مقصدهای کالاهای اساسی از سوی صاحبان کالا بر اساس اولویت بندی ها صورت گیرد. خط آزاد کردن حمل کالای اساسی در پایانه بار بندر امام خمینی(ره) از سوی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای نیز از دیگر تصمیم های اتخاذ شده است که با این کار فرایندهای حضور کامیون ها در پایانه بار این بندر برای گرفتن مجوز بارگیری از سوی سازمان به حداقل می رسد.

تعیین مقصد کالاهای اساسی اولویت‌بندی شد

وی گفت: با خط آزاد کردن، کامیون بلافاصله پس از ورود به پایانه بار بندر امام خمینی(ره) و انتخاب بار، مستقیم برای بارگیری به اسکله بندر اعزام می شود.همچنین هماهنگی هایی با صاحبان کالاهای دولتی برای تسریع در روند بارگیری و پرداخت به موقع کرایه رانندگان در مقصد صورت گرفته و در سازمان بنادر و گمرک کشور نیز جلساتی به منظور کاهش فرایندهای حمل و بارگیری برگزار شده است.

مقام مسئول سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته،  بارگیری و حمل کالاهای اساسی از بندر امام خمینی(ره) روند خوبی را طی می کند و روز به روز از سرعت بیشتری برخوردار می شود.با همکاری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خوزستان از دوشنبه گذشته از ظرفیت ناوگان درون استانی برای حمل بارهای استان های همجوار استفاده می شود.

دغاغله بیان کرد: در کنار کالای اساسی، در خوزستان روزانه 500 تا 600 دستگاه کامیون کار حمل گندم، 520 دستگاه کار حمل چغندرقند، یک هزار دستگاه حمل تره بار و 200 تا 250 دستگاه کامیون محصول کلزا را از این استان به مقصدهای مختلف جابه جا می کنند. علاوه بر این در جنوب کرمان روزانه 2هزار تا 2500کامیون روزانه بارگیری می شود، در چابهار روزانه بیش از 1700 تن محصولات کشاورزی جابجا می شود و در دیگر بنادر کشور نیز جابه جایی کالای اساسی به صورت مستمر در حال انجام است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید