فشار آمریکا به رقبا برای استفاده دلار

کدخبر: ۴۱۷۲۹۱
یک سرمایه دار معروف آمریکایی معتقد است از آنجا که آمریکا در حال سوءاستفاده از جایگاه دلار است کشورهای جهان باید از این ارز فاصله بگیرند.
فشار آمریکا به رقبا برای استفاده  دلار

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، جیم راجرز، سرمایه دار معروف آمریکایی معتقد است کشورهای جهان باید روز به روز بیشتر از دلار فاصله بگیرند چرا که دولت آمریکا در حال استفاده از دلار برای فشار به رقبای خود است.

راجرز در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی سن پترزبورگ گفت: من از اینکه این حرف را بزنم متنفرم اما دلار مشکل سیاسی دارد چرا که اگر آمریکا از دست شما عصبانی شود شما را تحریم می کند و می گوید حق استفاده از دلار را نداری.

این سرمایه دار آمریکایی بر این باور است که برخلاف دلار، ارزهای بین المللی باید موضع بی طرف داشته باشند.

راجرز ادامه داد: آمریکا بالاترین میزان بدهی خارجی را در تاریخ جهان دارد در شرایطی که شما ارز قالب بین المللی را در اختیار داشته باشید این اصلا خوب نیست.

وی افزود: همین مسئله باعث شده که شاهد کشیده شدن جامعه بین الملل به سمت ارزهای جایگزین برای دلار باشیم.

راجرز گفت: مردم به دنبال یک تغییر هستند و من به همین خاطر درک می کنم که چرا روسیه روز به روز در حال فاصله گرفتن بیشتر از دلار است. شما باید به دنبال ارزهای جایگزین بروید و برای خود یک طرح شماره 2 داشته باشید.

به گزارش راشاتودی، اخیرا هم ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، طی اظهاراتی گفته است که دولت آمریکا از دلار بعنوان ابزار برای برتری در رقابت ها و مناقشات سیاسی استفاده می کند و همین امر به جایگاه دلار به عنوان ارز حساب ذخیره ارزی کشورها آسیب زده است.

از طرف دیگر آنتون سیلوآنوف، وزیر اقتصاد روسیه، هم گفته که صندوق ثروت ملی این کشور می خواهد سهم دلار از دارایی های خود را به صفر برساند.

آلکساندر نواک، معاون نخست وزیر روسیه و وزیر انرژی سابق این کشور، هم تأکید کرده است که در صورتی آمریکا به اعمال تحریم های اقتصادی ادامه دهد روسیه ممکن است به زودی بستن قراردادهای نفتی به دلار را کنار بگذارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید