رصد بازار خودرو؛

کیا ریو بخریم یا میتسوبیشی لنسر؟

کدخبر: ۴۱۷۳۶۲
اقتصادنیوز : مشخصات فنی خودرو کیا ریو 2016 و میتسوبیشی لنسر در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
کیا ریو بخریم یا  میتسوبیشی لنسر؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، کیا ریو 2016 با میتسوبیشی لنسر 1600 دنده‌ای است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی کیا ریو ۲۰۱۶:

کیا ریو ۲۰۱۶، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۶ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۳۹۶ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۰۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۳۷ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۴ سرعته خودکار استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۷۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۳.۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۶.۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۴۳ لیتر است.

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی
از جمله امکانات این خودرو می توان به رینگ ۱۷ آلومینیومی، سیستم تهویه مطبوع خودکار به همراه یونیزه کننده هوا، صفحه کیلومتر شمار سوپرویژن، چراغ‌های راهنمای LED روی آینه‌های جانبی، آینه‌های جانبی تاشو برقی، آلبوم داشبورد، فرمان تلسکوپی، سنسور باران، سنسور پارک در عقب، سانروف، سنسور نور، دکمه استارت استاپ موتور، سیستم ورود بدون کلید و کروز کنترل اشاره کرد.

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی

معرفی میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دنده‌ای:

میتسوبیشی لنسر ۱۶۰۰ دنده‌ای، خودرویی ساخت کشور ژاپن است که در سال ۲۰۰۸ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۷ اسب بخار در ۶۰۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۵۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ دنده دستی استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۱ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۲ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۵.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۹ لیتر است.

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به استاندارد آلایندگی یورو ۵، گیربکس ۵ سرعته دستی، فرمان الکتریکی (EPS)، تنظیم تلسکوپی فرمان، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آئینه وسط شب و روز، برف پاکن و شیشه شوی جلو مجهز به سنسور باران، غربیلک فرمان و سردسته دنده با روکش چرمی، تنظیم برقی آئینه­های جانبی، سیستم ورود بدون سوییچ (مجهز به ریموت کنترل)، شیشه بالابر‌های عقب و جلو برقی، چراغ‌های جلو هالوژن و روشن و خاموش شدن چراغ‌های جلو متناسب با نور محیط (سنسور نور)اشاره کرد. 

کیا ریو ارزش خرید دارد یا میتسوبیشی لنسر؟ + مشخصات فنی

خودرو

کیا ریو 2016

میتسوبیشی لنسر 1600 دنده‌ای

کشور سازنده

کره جنوبی

ژاپن

سال (طراحی)

2016

2008

موتور

4 سیلندر 16 سوپاپه

4 سیلندر 16 سوپاپه

حجم موتور

1396سی سی

1600سی سی

حداکثر قدرت

107 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

117 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه

حداکثر گشتاور

137 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

154 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه

جعبه دنده

4 سرعته خودکار

5 دنده دستی

شتاب 0 تا 100

13.2 ثانیه

12 ثانیه

حداکثر سرعت

171 کیلومتر در ساعت

191 کیلومتر در ساعت

وزن

1093 کیلوگرم

1260 کیلوگرم

اندازه (میلیمتر)

4365 طول - 1720 عرض - 1455 ارتفاع

4570 طول - 1760 عرض - 1490 ارتفاع

فاصله بین دو محور

2570 میلیمتر

2634 میلیمتر

مصرف سوخت داخل شهر

8.4 لیتر در هر صد کیلومتر

8.2 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت خارج از شهر

5.3 لیتر در هر صد کیلومتر

5.4 لیتر در هر صد کیلومتر

مصرف سوخت ترکیبی

6.4 لیتر در هر صد کیلومتر

5.7 لیتر در هر صد کیلومتر

حجم باک

43 لیتر

59 لیتر

استاندارد آلایندگی

یورو 5

یورو 5

میزان تولید CO2

165 گرم در هر کیلومتر

153 گرم در هر کیلومتر

ترمز و پایداری

ABS – EBD

سیستم تعلیق جلو مک فرسون استرات، سیستم تعلیق عقب اتصال چند گانه - ترمز عقب دیسکی و جلو دیسکی خنک شونده - مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) - کنترل فعال پایداری (ASC) - کنترل کشش (TCL) - سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD)

کیسه هوا

مجموعاً 6 کیسه هوا

مجهز به 7 کیسه هوای ایمنی 2 عدد جلو راننده و سرنشین جلو 2 عدد ایربگ جانبی 2 عدد ایربگ پرده ای و 1 عدد ایربگ زانویی راننده

سیستم صوتی

قابلیت پخش CD و MP3 – بلوتوث – تنظیم سیستم صوتی از روی فرمان – USB - iPod

رادیو FM/MW4 - قابلیت پخش MP3 و CD - مجهز به 4 اسپیکر و 2 تیوتر - قابلیت کنترل سیستم صوتی روی فرمان - پورت AUX

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید