کدام کشورها بالاترین میزان بهره‌وری را دارند؟

کدخبر: ۴۱۹۰۳۰
تاکنون به این موضوع فکر کرده‌اید که در کار خود چه میزان تاثیرگذار هستید؟ آیا به وظایف خود کاملا توجه می‌کنید و روزانه تمام کارهای خود را به اتمام می‌رسانید یا در زمان کار مشغول چک کردن شبکه‌های اجتماعی هستید و هر رخداد را دنبال می‌کنید؟
کدام کشورها بالاترین میزان بهره‌وری را دارند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا،  لازم است بدانید که وقتی دانشمندان داده‌های بهره‌وری نیروی کار را بررسی می‌کنند، به میزان زمانی که برای پیمایش شبکه‌های اجتماعی صرف می‌کنید، نگاهی نمی‌اندازند. آنچه اندازه‌گیری می‌شود متوسط ‌مقدار تولید ناخالص داخلی (GDP) است که یک کارگر و کارمند در هر ساعت ایجاد می‌کند. اگر معلم یا راننده تاکسی باشید، این مورد ممکن است کمی مبهم به نظر برسد اما اگر در کارخانه کار می‌کنید، آن را به‌عنوان معیاری از تعداد محصولات خود در یک ساعت تصور کنید.

طی چند دهه، به طور مداوم بهره‌وری در سراسر جهان در حال افزایش است و علت آن فقط فناوری نیست، البته نه تنها نوآوری در فناوری باعث بهره‌وری بیشتر ما می‌شود بلکه باعث افزایش درآمد و کاهش ساعات کار نیز می‌شود.

۱۰ کشور با بالاترین میزان بهره‌وری شامل:

ایرلند

بهره‌وری ایرلند در هر ساعت با ۹۹.۱۳ دلار، بالاترین میزان در بین سایر کشورهاست. کارمندان تمام‌وقت ایرلندی حدود ۳۹.۷ ساعت در هفته کار می‌کنند. تمرکز بیشتر بر شرکت‌های چند ملیتی بیشترین بهره‌وری در این کشور را ایجاد کرده است. بهره‌وری نیروی کار بین سال‌های ۲۰۰۰ و ۲۰۱۶ به‌طور متوسط ‌۴.۵ درصد رشد داشته است.

نروژ

بهره‌وری نروژ در هر ساعت ۸۰.۸۳ دلار است. نروژ با ۳۸ ساعت کاری در هفته سومین کشوری است که کمترین میانگین ساعت کاری در جهان را دارد. علاوه بر این، تعادل بین زندگی و کار بسیار ارزشمند است و خانواده اولویت بیشتری نسبت به کار دارد. والدین اغلب مجاز هستند که با اتمام ساعت مدرسه کودکان خود، زودتر محل کار را ترک کنند. نروژی‌ها ‌به دلیل کارآیی و وظیفه‌مدار بودن در کار مشهور هستند. زمان پایان معمول یک روز کاری در نروژ ساعت ۴ بعدازظهر است.

سوئیس

سوئیس مقام سوم را از آن خود کرده است. کارگران سوئیسی با هر ساعت کار، ۶۹.۲۶ دلار به اقتصاد اضافه می‌کنند. میانگین هفته کار برای کارمندان تمام وقت ۴۰.۵ است و فقط ۰.۴ درصد از کارکنان بیش از ۵۰ ساعت در هفته کار می‌کنند.

لوکزامبورگ

بهره‌وری لوکزامبورگ در هر ساعت ۶۸.۳۶ دلار و متوسط ‌هفته کاری حدود ۴۰ ساعت است. اعتقاد بر این است که دلیل اصلی سطح بالای بهره‌وری لوکزامبورگ بخش مالی آن است. اگر لوکزامبورگ موازنه کار و زندگی اسکاندیناوی را در پیش بگیرد، اعتقاد بر این است که حتی بهره‌وری بیشتر افزایش می‌یابد.

آلمان

یکی از پیشرفته‌ترین کشورها در زمینه فناوری در سطح جهانی و پنجمین کشور تولیدکننده است. بهره‌وری آلمان ۶۶.۷۱ دلار در ساعت است. بهره‌وری در غرب آلمان حتی پس از اتحاد بیش از سه دهه، به میزان قابل‌توجهی بالاتر از آلمان شرقی است. آلمان شرقی عمدتا دارای شرکت‌های کوچک و متوسط ‌با بهره‌وری نیروی کار پایین‌تر است و آلمان غربی دارای شرکت‌های رقابتی بزرگتری است.

ایالات‌متحده

ایالات‌متحده با ۶۵.۵۱ دلار در مقام ششم قرار دارد. کارمندان تمام وقت آمریکایی ۴۱.۵ ساعت در هفته کار می‌کنند و حدود ۱۱.۱ درصد از کارمندان بیش از ۵۰ ساعت در هفته مشغول به کار هستند. در حالی که ایالات‌متحده هنوز ششمین کشور در این زمینه است این جایگاه نشان می‌دهد که بسیاری از آمریکایی‌ها به جای این‌که کار را وسیله‌ای برای زندگی بدانند در واقع  برای کار زندگی می‌کنند.

دانمارک

دانمارک با ۶۴.۷۱ دلار، هفتمین کشور جهان در بهره‌وری است. دانمارک کمترین میانگین هفته کاری را فقط با ۳۷.۲ ساعت برای کارکنان تمام وقت بین کشورهای سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) دارد. دانمارک برای ادامه کار در سیستم رفاه و پیر شدن جمعیت خود، باید به رشد بهره‌وری کارگران خود ادامه دهد.

فرانسه

فرانسه در سطح جهانی رتبه هشتم را دارد. کارگران فرانسوی ۶۲.۷۹ دلار به تولید ناخالص داخلی  با هر ساعت کار کمک می‌کنند. فرانسه با ۳۸.۹ ساعت کاری پنجمین کشور با کمترین ساعت کاری در میان کشورهای OECD است. بهره‌وری فرانسه حدود ۲۵ درصد بیشتر از میانگین OECD و میانگین اتحادیه اروپا است.

هلند

بهره‌وری در هلند ۶۱.۴۳ دلار است. هلند دومین کشور با کمترین ساعات کاری، به‌طور متوسط با ۳۷.۳ ساعت ‌در میان کشورهای OECD است. بهره‌وری در هلند به قدری زیاد است که فقط ۰.۴ درصد از کارمندان در طول هفته  ۵۰ ساعت کار می‌کنند. هلندی‌ها همچنین بهترین تعادل بین زندگی و کار در جهان را دارند.

بلژیک

کارگران بلژیکی ۵۹.۶۵ دلار به تولید ناخالص داخلی  بلژیک با هر ساعت کار کمک می‌کنند و این بلژیک را به دهمین کشور با بهره‌وری بالا در جهان تبدیل کرده است. میانگین هفته کاری برای کارمندان تمام وقت در بلژیک حدود ۳۸.۸ ساعت است. کارمندان از مهارت‌های بالا و تحصیلات بالایی برخوردار هستند به همین دلیل از دستمزدهای بالا، نابرابری نسبتا کم و تعادل عالی بین زندگی و کار برخوردار هستند.

در این رده‌بندی سوئد، اتریش، انگلستان، کانادا، ایسلند، اسپانیا، فنلاند، باربادوس، ایتالیا، ژاپن، سنگاپور، هنگ‌کنگ، ترینیداد و توباگو و تایوان به ترتیب در جایگاه‌های بعدی قرار گرفتند.

ترکیه جایگاه ۴۰، روسیه ۴۲ و هند جایگاه ۶۱ را دارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید