فروش تمام سهام تسلا توسط پاناسونیک

قطع ارتباط ژاپنی ها با ایلان ماسک

کدخبر: ۴۲۲۴۶۰
پاناسونیک تمام سهام خود را از شرکت تسلا به فروش رساند اما گفته است که رابطه تجاری این دو شرکت تغییر نخواهد کرد.
قطع ارتباط ژاپنی ها با ایلان ماسک

بر اساس گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فوربس، پاناسونیک ، که از همان روزهای آغازین تولید  شرکت تسلا درسیلیکون ولی ، تولید سلولهای یون لیتیوم یون را برای بسته های باتری در اختیار تسلا قرار داده است ، اما اکنون گزارش شده است که کل سهام خود را در شرکت خودروهای ایلان ماسک فروخته است اما می گوید روابط تجاری آنها تغییر نمی کند.

بر اساس گزارشی از Nikkei Asia ، غول الکترونیکی مستقر در اوزاکا ، ژاپن سهام تسلا را در سال مالی فروخت که به عبارت دیگر این شرکت دیگر دارای سهام تسلا از 31 مارس 2021 نیست. نیکی گفت ، فروش اوراق بهادار بیشتر 3.9 میلیارد دلار بود که پاناسونیک به عنوان "درآمد حاصل از فروش و بازخرید سرمایه گذاری" در پرونده های سالانه گزارش کرد و از آن برای تأمین سرمایه های جدید استفاده خواهد شد.

پاناسونیک در آغاز زمان عرضه IPO تسلا در ماه ژوئن 2010 در ابتدا 1.4 میلیون سهم را با هر سهام 21.15 دلار خریداری کرد.  ارزش سهام آن قبل از تقسیم سهام 5 به 1 تسلا در سال گذشته و افزایش گسترده قیمت ها در اواخر سال 2020 حدود 730 میلیون دلار بود. در این باره تسلا پاسخی نداده است.

تسلا

همراه با تویوتا و دایملر ، خودروسازانی که در سالهای شکل گیری خود در Tesla سرمایه گذاری کرده و هم با آن کار کردند (و در مورد Toyota ، آن را به یک کارخانه مونتاژ عظیم فروخت) ، پاناسونیک به عنوان یک شریک بسیار ارزشمند با این شرکت کار می کند. مقادیر بیشتری از سلولهای یون لیتیوم برای وسایل نقلیه تسلا تأمین می شود و از نزدیک با مهندسان تسلا برای اصلاح شیمی و طراحی بهینه سازی آنها برای استفاده در اتومبیل های الکتریکی پرقدرت همکاری می کند. پاناسونیک همچنین با Tesla در Gigafactory خود در Sparks ، نوادا کار می کند و قبلاً در کارخانه خودروساز Buffalo ، نیویورک برای آن محصولات برق خورشیدی ساخته بود قبل از اینکه در تابستان سال 2020 فعالیت خود را در آنجا قطع کند.

پاناسونیک قصد دارد سلولهای شرکت ماسک را تأمین کند و با آن در حال کار بر روی یک باتری نسل بعدی ماسک است که در سال 2020 شرح داده شده است. به گفته مدیر پاناسونیک، "رابطه ما با تسلا به عنوان یک شریک تجاری در آینده تغییر 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید