رصد بازار خودرو؛

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ +مشخصات فنی

کدخبر: ۴۲۲۸۵۲
اقتصادنیوز : مشخصات فنی خودرو تارا و کیا سراتو در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را انتخاب کنید.
تارا بخریم یا کیا سراتو؟ +مشخصات فنی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، تارا با کیا سراتو است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند. 

معرفی تارا:

تارا، خودرویی ساخت کشور ایران است که در سال ۱۳۹۹ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۶۰۰ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۱۳ اسب بخار در ۵۰۰۰ و ۸۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۴۴ نیوتن متر در ۴۰۰۰ دور در دقیقه است.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۵ سرعته دستی یا ۶ سرعته اتوماتیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۹.۵ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۷.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۰ لیتر است.

از جمله امکانات این خودرو می توان به فرمان برقی مجهز به کلید‌های کنترلی سیستم صوتی روی فرمان MFC، چراغ‌های LED جلو، چراغ روز، مه شکن‌های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ‌های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو، آینه‌های جانبی برقی، تنظیم شیشه بالابر‌های جلو و عقب برقی، شیشه عقب با گرمکن اشاره کرد.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

همچنین این خودرو مجهز به سیستم پایش فشار باد تایر‌ها (TPMS)، کروز کنترل، ستون فرمان تلسکوپی (جمع شونده)، نمایشگر دمای محیط، بازکن قفل در صندوق عقب از داخل، سیستم قطع سوخت خودکار، سیستم کنترل بخار بنزین، ایزوفیکس، روکش پارچه ای، ۶ حرکته دستی (صندلی راننده)، ۴ حرکته دستی (صندلی سرنشین جلو)، صندلی‌های عقب تاشو است.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

معرفی کیا سراتو:

کیا سراتو، خودرویی ساخت کشور کره جنوبی است که در سال ۲۰۱۰ طراحی شد و در آن از یک موتور ۴ سیلندر با ۱۶ سوپاپ استفاده شده است. حجم موتور این خودرو ۱۹۹۸ سی‌سی است و به همین دلیل حداکثر قدرت آن ۱۵۴ اسب بخار در ۶۰۰۰ و ۲۰۰ دور در دقیقه است. بررسی‌های فنی نشان می‌دهد که نهایت گشتاور این خودرو ۱۹۵ نیوتن متر در ۴۰۰۰ و ۳۰۰ دور در دقیقه است.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

در سیستم حرکتی آن از یک جعبه دنده ۶ دنده خودکار تیپ ترونیک استفاده شده است، جالب است بدانید که این خودرو می‌تواند حداکثر سرعت ۱۹۷ کیلومتر در ساعت به شما هدیه دهد و شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برای آن ۱۰ ثانیه است. مصرف سوخت ترکیبی در این خودرو ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و حجم باک آن ۵۲ لیتر است.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کنترل سیستم صوتی روی فرمان، سیستم مدیریت پیمایش (کامپیوتر سفری) ، شیشه‌های ضد اشعه ، پشت آمپر فلورسنتی ، سیستم کنترل خودکار روشنایی چراغ‌ها ، سنسور پارک عقب با نمایشگر ، کروز کنترل اتوماتیک ، سیستم ورود بدون کلید با دکمه استارتر ، شیشه‌ها و آینه‌های برقی ، قفل مرکزی و سیستم ورود بدون کلید اشاره کرد.

تارا بخریم یا کیا سراتو؟ + مشخصات فنی

خودرو
تارا کیا سراتو
کشور سازنده
ایران کره جنوبی
سال (طراحی)
1399 2010
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
1600سی سی 1998سی سی
حداکثر قدرت
113 اسب بخار در 5800 دور در دقیقه 154 اسب بخار در 6200 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
144 نیوتن متر در 4000 دور در دقیقه 195 نیوتن متر در 4300 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 سرعته دستی یا 6 سرعته اتوماتیک 6 دنده خودکار تیپ ترونیک
شتاب 0 تا 100
9.5 ثانیه 10 ثانیه
حداکثر سرعت
190 کیلومتر در ساعت 197 کیلومتر در ساعت
وزن
1150 کیلوگرم 1350 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4505 طول ، 1748 عرض ، 1466 ارتفاع 4529 طول ، 1775 عرض ، 1461 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2652 میلیمتر 2649 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
7.6 لیتر در هر صد کیلومتر 8 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
50 لیتر 52 لیتر
ترمز و پایداری
ترمزهای جلو و عقب دیسکی ، ABS ، HSA ، ESC ، EBA ABS ، EBD ، BAS ، ESC
کیسه هوا
2عدد (راننده و سرنشین جلو) کیسه هوای راننده ، سرنشین جلو ، جانبی ، پرده‌ای ، مجموعا 6 کیسه هوا
سیستم صوتی
سیستم مالتی مدیا با صفحه نمایش 7 اینچی، پورت USB، بلوتوث، میرورینگ، بلندگوها روی داشبورد و طاقچه عقب سیستم صوتی با قابلیت پخش CD و MP3 ، رابط USB و iPod
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید