هشدار رئیس سازمان بورس به شرکت‌های متخلف

کدخبر: ۴۲۳۱۱۰
محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود.
هشدار رئیس سازمان بورس به شرکت‌های متخلف

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، رئیس سازمان بورس با بیان «چند شرکت در پرداخت سود سهام عدالت با مشکل روبه‌رو بوده و آخرین اخطارها را به آن ها داده‌ایم»،اظهار کرد: اگر این شرکت‌ها سود را واریز نکنند، ۵۰ درصد دوم سود سهام عدالت کامل پرداخت نمی‌شود.

محمدعلی دهقان دهنوی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص واریز مرحله دوم سود سهام عدالت گفت: سود سهام عدالت تا چند روز آینده پرداخت می‌شود. با این توضیح که بخش کوچکی از این سود به‌دلیل این که شرکت‌های سرمایه‌پذیر افزایش سرمایه داشتند، به‌نفع مشمولان سهام عدالت بود تا در افزایش سرمایه شرکت کنند و سهام ارزشمند آن شرکت‌ها را بگیرند.  بنابراین اجازه دادیم تا سود در افزایش سرمایه مصرف شود. وی با بیان این که «چند شرکت هم در پرداخت سود با مشکل روبه‌رو بودند و آخرین اخطارها را به آن ها داده‌ایم»، افزود: اگر این شرکت‌ها سود را واریز کنند، دومین مرحله از واریز سود به‌صورت کامل پرداخت می‌شود، در غیر این‌صورت آن بخش از سود که واریز شده است، پرداخت خواهد شد. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تأکید کرد: با شرکت‌هایی که سود مدنظر را در موعد مقرر واریز نکرده‌اند طبق ضوابط سازمان بورس برخورد خواهیم کرد.

پیشتر خبرگزاری فارس به نقل از حسین قشمی، مدیر سیستم‌های تسویه و پرداخت شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفته بود: آخرین مجمع برگزار شده 36 شرکت بورسی 30 دی 99 بوده و این شرکت‌ها طبق قانون تجارت هشت ماه مهلت داشتند سود خود را بدهند. با این حال، تصمیم بر این شد که به صورت علی‌الحساب سود سهامداران عدالت را پرداخت کنند و در مرحله اول که قبل از عید نوروز انجام شد 50 درصد از سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید