میلیاردر آمریکایی به کمک شرکت چینی آمد

سایه کرونا بر فروش خودرو در چین

کدخبر: ۴۲۴۲۷۳
خودروساز چینی BYD ، در نیمه اول سال کمتر از مدت مشابه در سال 2019 ، اتومبیل سواری کاملاً برقی فروخته است.
 سایه کرونا بر فروش خودرو در چین

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، خودروساز چینی BYD در شش ماه نخست امسال کمتر از مدت مشابه سال 2019  و پیش از شیوع کرونا ، اتومبیل سواری کاملاً برقی فروخته است.

این شرکت با حمایت میلیاردر آمریکایی وارن بافت روز دوشنبه اعلام کرد که در ژوئن (تیر) سال جاری 20هزار و 16 دستگاه اتومبیل سواری کاملاً برقی فروخته است. یعنی به طور کل 93هزار و 440 دستگاه در نیمه اول سال فروخته که این میزان دو برابر آمار سال گذشته است.

اما این رشد هنوز نسبت به فروش 95 هزار 779 اتومبیل سواری تمام الکتریکی در شش ماهه اول سال 2019 کمتر بود.

در ماه ژوئن ، BYD  همچنین 84 ماشین سواری هیبریدی بیشتر از اتومبیل های تمام الکتریکی فروخت. این در تضاد با روند اخیر فروش بیش از حد اتومبیل های تمام الکتریکی BYD است.         

خودرو                                                

اتحادیه تولیدکنندگان خودرو چین روز دوشنبه اعلام کرد که فروش ماشین های مسافری در چین به احتمال زیاد 14.9٪ در ماه ژوئن (تیر) نسبت به یک سال قبل کاهش یافته است. به گفته این اتحادیه ، فروش وسایل نقلیه به طور کلی در ژوئن به 1.93 میلیون دستگاه کاهش یافت که کاهش 16.3 درصدی نسبت به سال گذشته و 9.5 درصد کاهش نسبت به ماه قبل را نشان می دهد. البته این ارقام نشان می دهد که فروش خودرو چین طی دو سال گذشته همچنان افزایش یافته است.

بر اساس تخمین اتحادیه ، داده های ویند نشان می دهد که چین در نیمه اول سال 2021 پیش بینی می کند 12.8 میلیون دستگاه خودرو بفروشد. این نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش 24.8 درصد و بیش از 12.3 میلیون دستگاه بیشتر نسبت مدت مشابه در سال 2019 است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید