ابلاغیه مهم برای صنایع فولادی و سیمانی

کدخبر: ۴۲۷۳۳۳
طبق مصوبه ستاد فرماندهی راهبری اوج‌بار کشور، زمانبندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور ابلاغ شد.
ابلاغیه مهم برای صنایع فولادی و سیمانی

به گزارش اقتصادنیوز ، در پی دستور شرکت توانیر برای توقف فعالیت کارخانه‌های فولاد و سیمانی در شرایط خاموشی‌های سراسری و همچنین درخواست بازنگری در محدودیت‌های ابلاغی توسط انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، هیات دولت تصمیم گرفتند تا صنایع سنگین همچون فولاد و سیمان از شب تا صبح به فعالیت بپردازند.

براین اساس، زمانبندی محدودیت تامین برق واحدهای سیمان و فولاد کشور طی روزهای آتی به شرح زیر خواهد بود:

- روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری ( ۲۸ و ۲۹ تیرماه)

برای صنایع سیمان:  ۲۴ الی هشت صبح، بدون محدودیت و  از هشت صبح الی ۲۴ شب، ۳۰ درصد دیماند مصرفی

برای صنایع فولادی: ۲۴ الی هشت صبح با ۵۰ درصد دیماند مصرفی و از هشت صبح الی ۲۴ شب با ۱۰ درصد دیماند مصرفی

- روزهای چهارشنبه الی یکشنبه هفته آتی ( ۳۰ تیر الی سوم مرداد ماه)

برای صنایع سیمان:  ۲۴ساعته بدون محدودیت

برای صنایع فولادی: ۲۴ ساعته با ۵۰ درصد دیماند مصرفی

 شایان ذکر است، نحوه ادامه همکاری صنایع فولاد و سیمان در جلسه روز شنبه مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۲ بررسی و اعلام خواهد شد. توجه و اقدام به  اطلاعیه‌های ارسالی مطابق با هر روز، ضروری است.

تلاش وزارت صمت در راستای حمایت از تولید خواهد بود

علاوه براین سعید زرندی- معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت- نیز ضمن تاکید بر لزوم تداوم تولید در صنایع مختلف کشور، از ابلاغ مصوبه نحوه مصرف برق و برنامه‌ریزی برای فعالیت صنایع سیمان و فولاد (مطابق با آنچه که در این گزارش اعلام شد) خبر داد.

طبق اعلام وازت صنعت، معدن و تجارت، این مقام مسئول در رابطه با تامین برق مورد نیاز صنایع سیمان و فولاد کشور، ضمن تاکید بر ضرورت استمرار تولید در حوزه‌های مختلف صنعتی و معدنی و اهمیت این دو صنعت در اقتصاد کشور اظهار کرد: با پیگیری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و به منظور حمایت از تولید در صنایع سیمان و فولاد، ستاد فرماندهی راهبری اوج بار کشور در مصوبه‌ ای نحوه مصرف در این دو صنعت را از امروز (دوشنبه) لغایت یکشنبه (سوم مرداد ماه) تعیین کرده است و فعالیت صنایع مذکور بعد از این بازه زمانی در جلسه هفته آینده بررسی و نتایج آن اعلام شود.

زرندی همکاری حوزه صنعت درخصوص مصرف برق را خوب توصیف کرده و افزود: تمام تلاش ما در وزارت صمت، حمایت از بخش تولید است و با توجه به شرایط فعلی سعی شده است تا با تنظیم این برنامه، ضمن فعالیت حداکثری این صنایع، نهایت صرفه‌جویی و همکاری را با شرکت توانیر داشته باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید