اعلام قیمت گوسفند در روز عید قربان

کدخبر: ۴۲۷۶۲۰
با ازدیاد تقاضا در روز عید قربان برای خرید این‌ احتمال وجود دارد که قیمت هر کیلو دام ۲ تا ۳ هزار تومان افزایش یابد.
اعلام قیمت گوسفند در روز عید قربان

افشین صدر دادرس مدیر عامل اتحادیه دام‌سبک در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه بازار دام تغییر محسوسی نسبت به هفته های قبل نداشته است، اظهار کرد: هم اکنون متوسط قیمت هر کیلو دام در سطح استان ها ۴۲ تا ۴۵ هزار تومان بوده که نسبت به روزهای اخیر نوسانات جزئی در بازار رخ داده است.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در عرضه دام نداریم، افزود: با توجه به فراوانی عرضه و مشکلات تامین نهاده و کمبود علوفه، تمامی دامداران خواستار فروش هستند.

دادرس ادامه داد: با ازدیاد تقاضا در روز عید قربان برای خرید این‌ احتمال وجود دارد که قیمت هر کیلو دام ۲ تا ۳ هزار تومان افزایش یابد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه گرانی علوفه علت اصلی تعجیل دامداران در فروش دام به شمار می رود، بیان کرد: با توجه به شرایط خشکسالی، کمبود و گرانی نهاده دامی از مسئولان دولتی انتظار می رود هر چه سریع تر تکلیف خرید دام غیر عشایر و ابلاغیه اخیر وزیر جهاد در خصوص صادرات را روشن کند.

وی با اشاره به اینکه قیمت تمام شده تولید با نرخ فروش سنخیتی ندارد، بیان کرد: طبق آخرین برآوردهای مرکز پژوهش اقتصادی وزارت‌ جهاد کشاورزی حداقل قیمت تمام شده دام سبک ۹۰ هزار تومان است، در حالی که با نرخ ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود که دامدار دیگر توان این مقدار زیان را ندارد.

دادرس قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوسفندی را ۹۰ تا ۱۰۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با توجه به نرخ فعلی دام زنده، حداکثر قیمت گوشت گوسفندی در مغازه‌ها باید ۱۰۰ هزار تومان باشد که متاسفانه در شرایط فعلی هر کیلو گوشت گوسفندی  در شهرهای بزرگ و کلانشهرها کمتر از ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان عرضه نمی‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مرکزی دام سبک کشور ادامه داد: بنابر توصیه های دامپزشکی ذبح دام باید در شرایط بهداشتی انجام شود و مردم باید از کشتار دام در منازل خودداری کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید