عیدی بانک تجارت به سهامداران/ سود هر سهم 645 ریال

کدخبر: ۴۲۷۷۳۷
صورت‌های مالی بانک تجارت برای عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 1399 به تصویب اکثریت سهامداران رسید.
عیدی بانک تجارت به سهامداران/ سود هر سهم 645 ریال

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی بانک تجارت، مجمع عمومی عادی سالانه این بانک روز سه شنبه 29تیر ماه که به ریاست امیر مسعود رزازان رئیس هیات مدیره بانک در محل هتل انقلاب با رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت مجازی با حضور 56 درصد سهامداران و یا نمایندگان قانونی آنها، نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار، حسابرس و بازرس قانونی برگزار شد.

رضا دولت آبادی مدیرعامل بانک تجارت با ارائه گزارش عملکرد هیات مدیره به مجمع وبیان این مطلب که سود هر سهم بانک تجارت در دوازده ماهه منتهی به اسفند ۱۳۹۹ پس از انجام حسابرسی ۱۳۴ ریال افزایش یافته، گفت: «وتجارت» نماد بورسی بانک تجارت در ١٢ماهه منتهی به اسفند ١٣٩٩ مبلغ ۶۴۵ ریال برای هر سهم سود حسابرسی شده محقق کرد و این در حالی است که در دوره مشابه سال قبل ۴۴ ریال زیان برای هرسهم وتجارت شناسایی شده بود.پیش از این و بنابر صورت های مالی اعلامی و حسابرسی نشده بانک تجارت مبلغ ۵١١ ریال برای هر سهم سود وتجارت اعلام شده بود که با انجام حسابرسی این مبلغ ۱۳۴ ریال افزایش یافته و به ۶۴۵ ریال رسید.

دولت آبادی با بیان اینکه حاصل دوازده ماه فعالیت مجموعه بانک تجارت رشد ۱۳۳ درصدی جمع درآمدهای عملیاتی نسبت به دوره مشابه سال گذشته را نشان می‌دهد،افزود:درکنار این موفقیت، لازم به ذکر است که سود تلفیقی هر سهم  بانک تجارت 765 ریال بوده  و در ١٢ماهه سال ۱۳۹۹ چهارده هزار و چهار صد و پنجاه (۱۴،۴۵۰) میلیارد تومان سود خالص راکسب کرده است .

مدیر عامل بانک تجارت با مقایسه عملکرد  بانک نسبت به سال های قبل افزود: مجموع سپرده های ریالی بانک تجارت طی 3 سال گذشته 178درصد رشد داشت، در حالی که میانگین رشد 5 بانک بزرگ تجاری کشور در همین مدت 110درصد بوده است.سهم بانک تجارت از بازار منابع در بین 5 بانک بزرگ تجاری نیز در این سال ها همواره رو به رشد بوده است، به نحوی که توانست سهم سپرده های ریالی خود را بین 5 بانک بزرگ تجاری، در پایان سال های 1397 با 9درصد رشد در افزایش سهم از منابع به 14.9%، 1398 با حدود 14.7درصد رشد در افزایش سهم از منابع به 17.1درصد و 1399 با 5.8درصد رشد در افزایش سهم از منابع به 18.1درصد برساند.

همچنین رشد سپرده های جاری ریالی بانک تجارت طی 3 سال گذشته 558درصد رشد داشته، در حالی که میانگین رشد 5 بانک بزرگ تجاری کشور در همین مدت 349درصد بوده است. این رشد منابع ارزان قیمت که در بانک بی سابقه بود، آثار مثبت زیادی در بهبود صورت های مالی بانک داشته است.

تغییر ترکیب سبد سپرده های بانک،تغییرات در حوزه مصارف، مجموع مطالبات بانک تجارت از دولت نسبت به پایان سال ماقبل، نسبت مطالبات غیر جاری بانک تجارت به کل مصارف این بانک،نسبت کفایت ذخایر بانک تجارت تعهدات بانک،مانده تعهدات ضمانتنامه های ریالی بانک تجارت نسبت به پایان سال ماقبل،مانده اعتبارات اسنادی داخلی بانک تجارت، خدمات بانکی،سهم درآمد های غیرمشاع، وضعیت نقدینگی،تجدید ارزیابی دارایی های بانک تجارت ،بانک تجارت در بورس اوراق بهادار و سود و زیان، و سود و زیان انباشته از دیگر مواردی بود که مدیرعامل بانک تجارت در مجمع به تشریح آن پرداخت.

در این جلسه بندهای حسابرسی صورت های مالی بانک توسط حسابرس قانونی مطرح که پاسخ های مقتضی برای هر یک از این بندها توسط رزازان رییس هیات مدیره بانک ارائه شد. در پایان به اتفاق اکثریت آرا صورت های مالی بانک تجارت به تصویب سهامداران رسید رییس هیات مدیره بانک و رئیس مجمع در سخنانی با اشاره به شرایط فعلی نظام بانکی و چالش های پیش رو گفت: به رغم این مشکلات، مدیریت ارشد بانک با تکیه بر پتانسیل های درونی بانک و بهره گیری از فرصت ها، تمام تلاش خود را برای برون رفت از این شرایط به کار بسته وموفق شد در سالی که گذشت منابع ریالی خود را 53.2 درصد افزایش دهد.

همچنین تعدادی از سهامداران بانک نیز به طرح موضوعاتی در خصوص صورت های مالی و عملکرد این بانک پرداختند که توضیحات مدیرعامل بانک و دیگر اعضای هیات رئیسه مجمع را به دنبال داشت. پس از قرائت گزارش بازرس قانونی، سهامداران صورت های مالی بانک تجارت را تصویب کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید