توسط صندوق بین‌المللی پول

چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۲۱ به روز رسانی شد

کدخبر: ۴۲۹۴۵۳
صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۲۱ را به روز رسانی کرد.
 چشم‌انداز اقتصادی ۲۰۲۱ به روز رسانی شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، صندوق بین‌المللی پول چشم‌انداز اقتصادی خود برای سال ۲۰۲۱ را به روز رسانی کرد. در این تخمین جدید رشد اقتصادی برای آمریکا و سایر کشورهای ثروتمند ارتقا داده شده اما پیش‌بینی رشد اقتصادی ایران و عمده کشورهای در حال توسعه کاهش داده شده است. این در حالی است که پیش‌بینی رشد اقتصادی جهان در این به روز رسانی همان ۶ درصدی که قبلاً پیش‌بینی شده بود باقی مانده است.

صندوق بین‌المللی پول پیش‌بینی رشد اقتصادی آمریکا برای سال ۲۰۲۱ را ۰.۶ درصد نسبت به پیش‌بینی قبلی افزایش داد و به ۷ درصد رساند و پیش‌بینی رشد اقتصادی این کشور در ۲۰۲۲ را ۱.۴ درصد بالا برد و به ۴.۹ درصد رساند. بزرگترین افزایش در پیش‌بینی‌های رشد اقتصادی صندوق بین‌المللی پول به انگلستان رسید. صندوق پیش‌بینی قبلی خود را ۱.۷ درصد بالا برد و اعلام کرد در سال ۲۰۲۱ اقتصاد انگلستان ۷ درصد رشد خواهد کرد. همچنین در این چشم‌انداز جدید پیش‌بینی رشد اقتصادی منطقه یورو ۰.۲ درصد افزایش داده شد و پیش‌بینی رشد اقتصادی ژاپن ۰.۵ درصد کاهش یافت.

در بروزرسانی صندوق بین‌المللی پول نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده برای ایران در سال جاری همان پیش بینی قبلی است و روی ۲.۵ درصد ثابت باقی مانده است اما نرخ رشد اقتصادی پیش بینی شده ایران در سال ۲۰۲۲ با ۰.۱ درصد کاهش۲.۰ درصد عنوان شده است.

همچنین صندوق بین‌المللی پول در آخرین به روزرسانی خود در خصوص چشم انداز اقتصادی جهان، اعلام کرد: انتظار می رود تورم در سال ۲۰۲۲ در بیشتر کشورها به میزان پیش از آغاز همه گیری بازگردد. اما با این وجود هشدار داد عدم اطمینان همچنان بالا است. اما این خطر وجود دارد که تورم کنونی که به نظر ناپایدار می آید، تداوم داشته باشد و بانک های مرکزی ممکن است نیاز به اقدامات پیشگیرانه داشته باشند.

گفتنی است که تفاوت بین رویکرد صندوق در مورد کشورهای در حال توسعه و پیشرفته بیشتر به میزان دسترسی به واکسن کرونا و تداوم حمایت‌های مالی مرتبط است. در حالی که کشورهای در حال توسعه در هر دو زمینه با چالش‌هایی روبرو هستند، واکسیناسیون در کشورهای پیشرفته با قدرت انجام شده و حمایت مالی هنوز ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید