ساده ترین راه برای پولدار شدن

کدخبر: ۴۲۹۸۷۷
اقتصادنیوز : 21 روش ساده اما فوق العاده کاربردی وجود دارد که برای پولدار شدن بسیار مناسب است و تاثیر فراوانی در راه رسیدن به این مهم دارد.
ساده ترین راه برای پولدار شدن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،کمپانی ویکی هو مجموعه ای از متخصصان در زمینه های مالی را در اختیار دارد و راههای ساده برای پولدار شدن و راههای ذخیره و در بعضی زمینه ها سرمایه گذاری را ارائه می دهد که در ادامه بخشی از ساده ترین راههای پولدار شدن را می خوانید. لازم نیست حتما مرد و یا یک خانم شاغل و موفق باشید نکاتی که   می خوانید نکاتی ساده اما پایه ی اصلی پولدار شدن برای هر کسی است.

1. ذخیره کردن را آغاز کنید:

این بدان معنا نیست که پولهای اضافی خود را جمع و ذخیره کنید بلکه قانون اصلی این نخریدن لوازم اضافه و جلوگیری از ولخرجی است. یعنی زمانی که به بیرون از خانه میروید و در محل عبور خود به فروشگاه کفش و یا عطر فروشی میرسید آن را ندید گرفته و از کنارش بی توجه عبور کنید. نکته ی ساده و البته مهم دیگر ذخیره کردن پولهای خورد است برای خود قلکی تهیه کرده و مختص پولهای با ارزش پایین تر قرار دهید بعد از مدتی خواهید دی که چقدر کمک کننده است و یا اگر پول درشت دارید تا حد امکان آن را خورد نکنید تا بستر خرج کردن آن فراهم نشود.

2. پولدار شدن با بودجه تعیین کردن برای خود:

اول یا آخر هرماه هر زمانی که شما پول مشخصی را دریافت میکنید همان موقع برایش برنامه ریزی کنید و برای خود حتی نقطه ی تشویق هم بگذارید که اگر بهتر از حد انتظار در دخل و خرج تان عمل کردید می توانید به تیک های موفقیت خود اضافه کنید.

روش پولدار شدن

3. همیشه خواهان بهترین ها نباشید:

خریدن اجناس با کیفیت ضعیف نه تنها اقتصادی نیست بلکه کاملا به ضرر است پس این بخش به این معنا نیست که اجناس ارزان بخرید اتفاقا برعکس اگر اجناس با کیفیت اما کمتر بخرید اقتصادی تر است. اما گاهی کیفیت حرف اول را نمی زند مثلا اگر برای خرید یک ماشین برنامه دارید و پول شما برای خرید یک ماشین مدل بالا و شیک کافی نیست بهتر است فکر قرض کردن و گرفتن وام را نکنید و ماشینی متناسب و به اندازه ی پولتان بخرید.

4. در مصرف انرژی ها صرفه جویی کنید:

شعاری است که همیشه از طریق تلویزیون و رادیو می شنویم اما همیشه فکر می کنیم که به نفع کس دیگری به جز خود ما است اما اگر دقت کنید پرداخت کننده ی همین قبوض خود ما هستیم و اگر کمبودی در انرژی ها به وجود آید قیمت بالای آنها را هم ما باید بپردازیم.

5. در استفاده از کارت اعتباری هوشیار باشید:

زمانی که پول شما داخل کیف پول شماست حواستان به این هست که چه مقدار از پولتان خرج و چه مقدار از آن باقی مانده است اما زمانی که کارت اعتباری دارید قبول کنید که بی احتیاط تر خرج می کنید و این اصلا به نفع شما نیست.

استفاده از کارت اعتباری

6. برای ثروتمند شدن آگاهانه پول خرج کنید:

روی هدفتان تمرکز کنید و فکر و ذکرتان را به آن اختصاص دهید اینگونه می توانید از وسوسه خرید یک وسیله غیرضروری و هوس آن نجات پیدا کنید و پولتان را متفکرانه و هوشمندانه خرج کنید تا به هدفتان نزدیک شوید.

7. خدمت به مردم با ارائه یک محصول و خدمات خوب:

یکی از راه هایی که اکثر ثروتمندان خودساخته طی کرده اند تا به ثروت برسند، خدمت به مردم است. شما با ارائه خدمات به مردم می توانید در ازای این خدمت پول دریافت کنید، هر چه خدمتی که ما ارائه می کنیم با ارزش تر باشد قطعا پول بیشتری به سمت می آید.

8. سرمایه گذاری برای پولدار شدن:

یکی از بهترین راه ها برای ثروتمند شدن سرمایه گذاری و کار کشیدن از پول است پس به جای خرید وسایل پر زرق و برق و چشم و هم چشمی با دیگران پولتان را با سرمایه گذاری های مناسب  نظیر خرید سهام، اوراق قرضه و دیگر سرمایه گذاری های قانونی و سودآور- چند برابر نمایید و یا اینکه پولتان در بازار مسکن و یا در طلا و حتی ارز سرمایه گذاری کنید.

پولدار شدن سریع

9. راه اندازی کسب و کار برای پولدار شدن:

راه اندازی کسب و کار برای خود بهترین روش برای کسب ثروت است زیرا وقتی صاحب کسب و کار خودتان شدید، بعد از رسیدن به سوددهی مناسب، می توانید با آرامش خیال در زمینه های دیگر هم سرمایه گذاری کنید. این قدم منطقی ترین روش برای پولدار شدن است اما کمی زمان خواهد برد.

10. قبل از شروع، بیاموزید:

قبل از انجام هر کاری، حتی با دوستان و آشنایان خود قرار داد بسته و در مورد جزئیات به توافق برسید زیرا ممکن است آشنایان شما به دلیل نزدیکی به شما هم اندازه خدمت ارائه شده به آنها، به شما پول نپردازند.

11. هدف خود را یافته و برای آن برنامه ریزی کنید:

اگر در فکر پولدار شدن هستید باید هدف شما خاص و مشخص شده باشد. شما با یافتن هدفتان و تمرکز بر روی آن بی نظم و شلختگی و بی برنامگی را از زندگی خود دور می کنید و راه های رسیدن به این هدف را سرمشق زندگی تان خواهید کرد. مثلا اگر هدفتان اندوختن پول باشد از خرج های اضافی چشم پوشی می کنید و با درایت بیشتر پول خرج خواهید نمود.

برنامه ریزی کردن

12. کاری که دوست دارید را انجام دهید:

شما برای پولدار شدن و رسیدن به موفقیت باید عاشق کارتان باشید، اگر بیش از حد به کارتان و هدفتان علاقه نداشته و روی آن ها تمرکز نداشته باشید مسیر شما برای موفقیت و پولدار شدن بسیار طولانی و شاید هم بی پایان خواهد بود. بخش موفقیت نمناک بر این باور است که اشتیاق به کار را نمی توان به صورت آگاهانه بالا برد و اگر عاشق کارتان نباشید به سختی می توان دیدگاه شما در مورد آن را تغییر دهید. اگر هم نتوانید آن کار را رها کنید باید دلیلی برای دوست داشتن و ادامه کار خود پیدا کنید.

13. پرداخت مالیات کمتر برای پولدار شدن:

بعد از به دست آوردن پول شما باید بخشی از آن را به عنوان مالیات به دولت بپردازید. شما می توانید راه پرداخت کمتر مالیات را بیابید و این کار را درست و به موقع انجام دهید.

14. هزینه های کوچک را مدیریت کنید:

نظارت بر هزینه ها می تواند سود شما را افزایش قابل توجهی بدهد پس حتی هزینه های کوچک را هم مدیریت نمایید.

مدیریت هزینه ها

15. برای پولدار شدن قرض نگیرید!

برای پولدار شدن حتی برای خرید مسکن و یا سرمایه گذاری نیز پول قرض نگیرید. قرض گرفتن آسان است ولی پس دادن آن بسیار سخت است پس هیچگاه پول قرض نگیرید.

16. آموخته های اشتباهتان را دور بریزید:

این باور را که افراد ثروتمند آدم های بدی هستند و افراد فقیر انسانهای با اخلاق و خوبی هستند را دور بریزید و یا این باور غلط که پول چرک کف دست است، پول علف خرس است، پول جن و من بسم الله، پول زیر پای فیل، پول خوشبختی نمی آورد و... را تغییر دهید. دنیای بیرونی شما عوض نمیشود مگر اینکه افکارتان را تغییر دهید.

17. برای پولدار شدن افکارتان را تغییر دهید:

پول یعنی رفاه بیشتر، آرامش، فرصت بیشتر و …اصولا در تفکر ثروت، ناآرامی و عدم امنیت جایگاهی ندارد پس اینکه جمع کردن و خرج کردن آن اغلب همراه اضطراب و احساس نا امنی است را دور بریزید.

تغییر افکار

18. پول و آینده زندگی شما برای هیچ کسی غیر از خودتان اهمیت ندارد:

این را همیشه بدانید که دلسوزتر از خودتان در زندگی تان وجود ندارد فقط خودتان باید برای آینده و پولتان اهمیت دهید پس برای علاقه مندی ها و مهارت های خود ارزش بیشتری قایل شوید.

19. درآمد خود را چند گانه کنید:

یکی از راه های پولدار شدن استفاده از فرصت های چندگانه شغلی است. برای افزایش در آمد خود، راه های دیگری را پیدا کنید که بتواند با درآمد اصلی و قبلی شما ادغام شود تا از طریق اضافه کردن درآمدهای زنجیره ای به درآمد های سابق، پولدار شوید.

20. برای پولدار شدن با دیگر افراد موفق همراه شوید:

راهی فوق العاده برای حرکت رو به رشد شما به سوی موفقیت مالی معاشرت با افراد موفق است. پای صحبت این افراد بنشینید و از تجربیاتشان بهره ببرید و در زندگیتان از این تجربیات استفاده نمایید تا به موقعیت مالی خوبی راه یابید.

21. ریسک پذیر بودن در زندگی برای پولدار شدن:

فقرا،سخت برای پول کار می کنند اما پول برای ثروتمندان سخت کار می کند پس اگر می خواهید زندگیتان عوض شود، ریسک کنید و بگذارید پولتان برای شما کار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید