کاهش معاملات مسکن در تهران / افزایش قیمت ها ادامه دارد

کدخبر: ۴۲۹۹۲۸
اقتصادنیوز : روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 43.7 درصد افزایش یافته است.
کاهش معاملات مسکن در تهران / افزایش قیمت ها ادامه دارد

به گزارش اقتصادنیوز ، روند نزولی رشد نقطه به نقطه قیمت مسکن معامله شده در شهر تهران در ماه گذشته تداوم یافت؛ بر این اساس متوسط قیمت یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده در شهر تهران در تیرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل 43.7 درصد افزایش یافته است، این در حالی است که رشد این نرخ در فروردین، اردیبهشت و خرداد ماه 1400 به ترتیب، 91.7 و‌ 69.7 و 56.6 درصد بوده است.

 روابط عمومی بانک مرکزی اعلام کرده است که  در تیر ماه سال1400 تعداد معاملات آپارتمان‌های مسکونی شهر تهران به 5.1 هزار واحد مسکونی رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل 0.6 و 63.9 درصد کاهش نشان می دهد.

همچنین در ماه مورد گزارش، متوسط قیمت خرید و فروش یک متر مربع زیربنای واحد مسکونی معامله شده از طریق بنگاه‌های معاملات ملکی شهر تهران نسبت به ماه قبل 1.3 درصد افزایش را نشان می دهد.

  «گزارش تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در تیرماه سال 1400» برگرفته از آمارهای خام سامانه ثبت معاملات املاک و مستغلات کشور است که توسط اداره بررسی‌ها و سیاست‌های اقتصادی بانک مرکزی تهیه و منتشر می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید