سرگردانی متقاضیان ثبت نام در سایت مسکن ملی و املاک و اسکان

کدخبر: ۴۳۰۱۴۴
اقتصادنیوز : باوجود آنکه ۲۰ روز از زمان به روز رسانی سایت املاک و اسکان و همچنین سامانه مسکن ملی می‌گذرد، اما همچنان این سایت خطا می‌دهد.
سرگردانی متقاضیان ثبت نام در سایت مسکن ملی و املاک و اسکان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، از ۱۹ تیر ماه سایت املاک و اسکان کشور قطع شده که همین موضوع باعث ایجاد مشکلات بسیار زیادی برای متقاضیان مسکن کشور شده است.

براساس این گزارش با وجود آنکه سایت املاک و اسکان کشور حدود یک ماهی است که از دسترس به دلیل حمله سایبری خارج شده و هر بار وزارت راه و شهرسازی و مسئولان این بخش وعده درست شدن و به روز رسانی این سایت را می‌دهند، اما هنوز بعد از گذشت ۲۰ روز هیچ خبری از درست شدن این سایت نیست.

با وجود آنکه بسیاری از اقدامات در حوزه مسکن از جمله ثبت نام برای وام ودیعه مسکن و وارد کردن اطلاعات متقاضیان املاک و اسکان و همچنین ثبت نام در مسکن ملی به صورت کامل از طریق سایت املاک و اسکان انجام می‌شود؛ بنابراین با از دسترس خارج شدن این سایت بسیاری از متقاضیان با مشکلات بسیار زیادی روبه‌رو شده‌اند.

 

UmiPThhJNF7q

 

در همین رابطه یکی از متقاضیان گفت: متاسفانه به روز رسانی این سایت برای ما بسیار مشکل ساز شده و من از آنجایی که نتوانسته‌ام، استعلام بگیرم چکم برگشت خورده است.

او ادامه داد: چندین بار با پشتیبانی وزارت راه و شهرسازی و همچنین پشتیبانی سایت تماس گرفته‌ام، اما هر بار بیش از نیم ساعت من را پشت خط نگه می‌دارند و بعد از آن تماس را قطع می‌کنند.

این متقاضی بیان کرد: من برای انجام کارم نیاز به استعلام گیری برای دریافت تسهیلات از سایت املاک و اسکان و سامانه اقدام ملی مسکن دارم و هر بار هم به بانک مراجعه می‌کنم، می‌گویند باید از این سامانه استعلام دریافت شود.

 bWVm7havAJmH

او ادامه داد: اگر این سایت دچار مشکل شده، حداقل مسئولان وزارت راه و شهرسازی برای رسیدگی به مشکلاتی که بسیاری از افراد در حال حاضر با آن مواجه شده‌اند، چاره اندیشی کند.

او گفت: حتی حضوری هم برای رفع این مشکل به وزارت راه و شهرسازی مراجعه کرده‌ام، اما همچنان هیچ مشکلی در این خصوص برطرف نشده است.

در همین رابطه چندی پیش محمود محمود زاده معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی  گفته بود که همکاران ما در حال رفع این مشکل هستند و به زودی ظرف یکی دو روز آینده این مشکل برطرف خواهد شد.

او درباره تمدید مهلت ثبت نام برای تسهیلات و یا بارگذاری اطلاعات املاک و اسکان با توجه به ایجاد این مشکل، گفت: این مشکل چند روزی است که ایجاد شده و بارگذاری اطلاعات املاک و اسکان و همچنین امکان ثبت نام وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور وجود دارد، بنابراین با توجه به آنکه مهلت ثبت نام همچنان وجود دارد، برنامه‌ای برای تمدید این مهلت نداریم.

حال امروز در حالی وزارت راه و شهرسازی  تفاهم نامه ساخت مسکن ملی برای اهالی هنر و اصحاب رسانه را امضا کرد که اعلام شده تا ۱۷ مرداد برای ۱۰ هزار نفر از متقاضیان پیامک ثبت اطلاعات و بارگذاری مدارک ارسال خواهد شد اما به نظر می‌رسد که هنوز وزارت راه و شهرسازی اطلاعی از قطعی این سیستم و یا برنامه‌ای برای درست کردن این مشکل ندارند.

از سوی دیگر اعلام شده بود مهلت ثبت نام برای وام ودیعه مسکن تا پایان شهریور ماه است اما ۲۰ روز از مدتی که متقاضیان می توانستند برای دریافت تسهیلات اقدام کنند گذشته و این سایت همچنان با مشکل مواجه است و این تنها بخشی از مشکلاتی است که به دلیل این اختلال ایجاد شده است، با وجود این شرایط گویا وزارت راه و شهرسازی نیز برنامه‌ای برای تمدید این مهلت ندارد.

با وجود آنکه هر بار مسئولان وزارت راه و شهرسازی وعده‌های مختلفی برای حل این مشکل می‌دهند، اما تاکنون به روز رسانی سایت املاک و اسکان و همچنین سایت ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن انجام نشده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید