افتتاح ۶۷ کیلومتر از آزادراه خرم آباد اراک

کدخبر: ۴۳۰۸۳۷
اقتصادنیوز :‌معاون وزیر راه و شهرسازی در مراسم افتتاح ۶۷ کیلومتر از آزادراه خرم آباد اراک گفت: طول این آزادراه تا اراک ۱۳۵ کیلومتر است و دارای عریض تونل آزادراهی کشور می باشد.
افتتاح ۶۷ کیلومتر از آزادراه خرم آباد اراک

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، خیراله خادمی از افتتاح ۶۷ کیلومتر از آزادراه اراک- خرم آباد با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و گفت:‌ احداث این آزادراه در طرح راهجرد- اراک-خرم آباد به طول ۲۸۳ کیلومتر به عنوان بخشی از مهمترین کریدور ترافیکی شمال- جنوب کشور قرار دارد و اتصال نواحی شمالی کشور را به نواحی جنوب و جنوب غربی به ویژه بندر امام خمینی فراهم می کند.

وی طول آزادراه اراک- خرم آباد را ۱۳۵ کیلومتر اعلام کرد و افزود: این آزادراه موجب تکمیل بخشی از کریدور ترانزیتی بندر انزلی، آستارا و نوشهر به بندر امام خمینی است که روان سازی ترافیک عمومی به منظور پوشش تردد روزانه ۲۰ هزار وسیله نقلیه در سال اول طرح و ایجاد بسترهای مناسب برای حمل و نقل بین المللی کالا و جا به جایی مسافر از طریق آزادراه را به همراه دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی ۶ خطه بودن آزادراه اراک- خرم آباد را یکی از ویژگی های بارز این آزادراه اعلام کرد و افزود: در قطعات اجرا شده این پروژه که حدود ۶۵ درصد کل آزادراه است، ۷.۵ کیلومتر تونل دوقلو اجرا شده که ۳۱۰۰ متر رفت و ۳۸۰۰ متر برگشت است و عریض ترین تونل آزادراهی کشور به حساب می آید.

خادمی تصریح کرد: با ساخت آزادراه اراک- خرم آباد دو گردنه‌ برفگیر و حادثه‌خیز رازان در سمت درود و گردنه زاغه در خرم آباد حذف می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص ابنیه فنی این پروژه توضیح داد و گفت: ۱۵ دستگاه پل به طول ۴۲۴ متر، ۲۰۲ دستگاه پل کوچک به طول ۵۵۷ متر، ۴ دستگاه تونل به طول ۷ هزار و ۴۲۵ متر و ۴ دستگاه تقاطع به طول ۱۱۳ متر بخشی از ابنیه فنی اجرا شده در این پروژه است.

مدیرعامل شرکت ساخت وتوسعه از ۲۷۲۰۰ میلیارد تومان صرفه جویی در دوره ۲۰ ساله بهره برداری از این طرح خبر داد و گفت: کاهش ۳۲ کیلومتر از طول مسیر و صرفه جویی ۱۲۰۰ میلیارد تومان ، کاهش۳.۵ میلیون تن آلاینده های زیست محیطی و صرفه جویی ۳۰۰ میلیارد تومان و کاهش ۱۲۸۶ میلیون لیتر در مصرف سوخت و صرفه جویی ۲۵۷۰۰ میلیارد تومان بخشی از مزایای بهره بردرای از این آزادراه است.

وی اظهار داشت: در آزادراه اراک- خرم آباد به طور متوسط ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر به صورت مستقیم در دوره ساخت و ۲۵۰۰ نفر در دوره ۲۰ ساله بهره برداری اشتغال زایی صورت می گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید