آلودگی هوا چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد

اپلیکیشن ها برای آب و هوا

کدخبر: ۴۳۲۱۱۱
انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل در شهر نیویورک از سال 2014 تا 2017 کاهش یافته است ، در حالی که انتشار گازهای تجاری افزایش یافته است.
اپلیکیشن ها برای آب و هوا

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، کیفیت هوا در ایالات متحده و اروپا طی دهه گذشته به لطف مقررات سختگیرانه زیست محیطی بهبود یافته است ، اما تشدید آتش سوزی ها نگرانی های جدیدی را در مورد آلودگی هوا ایجاد می کند.

مرکز ملی آتش نشانی بین المللی گزارش داد که تا 8 آگوست ، 107 آتش سوزی بزرگ فعال بوده است که امسال بیش از 2.2 میلیون هکتار در 15 ایالت را در داخل کشور آمریکا سوزانده است. در اروپا نیز آتش سوزی های یونان و ترکیه در میان موج بی سابقه گرما در حال آتش گرفتن است.

در نتیجه ، افراد بیشتری به اپلیکیشن های موبایل روی می آورند تا بفهمند کیفیت هوا در هر زمان بهتر است یا بدتر. این برنامه ها از ترکیبی از داده های ماهواره های دولتی ، یا ایستگاه های آب و هوا ، آتش و کیفیت هوای محیط و همچنین حسگرها و سیستم هایی که توسط نهادهای بخش خصوصی اداره می شوند ، استفاده می کنند. برخی از آنها حتی از طریق سنسورهای کیفیت هوا نسبتاً مقرون به صرفه که توسط شرکت هایی مانند PurpleAir و IQAir فروخته می شوند ، جمع آوری می شوند.

برنامه های کیفیت هوا

به گفته جاناتان بریسکمن تحلیلگر ارشد Sensor Tower ، برنامه های برتر برای نظارت بر کیفیت هوا در خارج از ایالات متحده بین ژانویه 2020 و ژوئیه 2021 عبارتند از: AirCare ، AirVisual و South Coast AQMD ، بر اساس رتبه بندی از فروشگاه App. ، و Google Play می توان آن ها را دانلود کرد.

استارت آپ

آلودگی هوا چگونه بر سلامتی تأثیر می گذارد

یانلی نونز ، دانشمند تحقیق فوق دکتری در دانشکده بهداشت عمومی میلمن دانشگاه کلمبیا می گوید ، نظارت و اندازه گیری کیفیت هوا برای سلامت عمومی بسیار مهم است.

او خاطرنشان می کند که مطالعات قوی نشان داده است که آلودگی هوا به سرطان ریه ، بیماری مزمن انسدادی ریه و عفونت های تنفسی تحتانی کمک می کند و حتی بر مرگ و میر ، پیامدهای بارداری و بیماری های قلبی عروقی نیز تأثیر می گذارد.

نونز در آزمایشگاه علوم بهداشت محیط با ماریانتی-آنا کیومورتزوگلو کار می کند. تحقیقات آنها همچنین نشان داده است که قرار گرفتن طولانی مدت در معرض آلودگی هوا می تواند بر سیستم عصبی تأثیر بگذارد و بر عملکردهایی مانند حافظه یا توانایی های شناختی تأثیر بگذارد.

دانشمندان در ایمیلی به CNBC نوشتند: آمریکایی هایی که در مناطق کیفیت پایین هوا زندگی می کنند ، معمولاً افراد رنگی یا جوامع کم درآمد هستند. ما توجه بیشتری را به این مسائل کرده ایم ، که امیدوارم منجر به تغییر شود. ترکیب آلودگی هوا نیز در حال تغییر است.

در یک مثال ، انتشار گازهای گلخانه ای از حمل و نقل در شهر نیویورک از سال 2014 تا 2017 کاهش یافته است ، در حالی که انتشار گازهای تجاری افزایش یافته است.

با افزایش آتش سوزی های وحشی ، دانشمندان نوشتند: « منابع و ترکیب مخلوط آلودگی هوا که ما در حال تجربه آن هستیم ، می تواند بر سلامت ما تأثیر متفاوتی بگذارد ، بنابراین ما باید تأثیرات مربوط به منبع را به ویژه برای این منابع تازه برجسته بهتر درک کنیم.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید