درخواست دوباره توانیر از مردم/هفته پرچالشی در تأمین برق پیش روست

کدخبر: ۴۳۲۱۸۴
اقتصادنیوز: مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق گفت: هفته جاری، هفته پرچالشی در تأمین برق است که از مردم تقاضا داریم با رعایت مصرف، به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی ها کمک کنند؛ با کاهش دما، پیش بینی می کنیم در هفته آینده محدودیت های کمتری در تأمین برق داشته باشیم.
درخواست دوباره توانیر از مردم/هفته پرچالشی در تأمین برق پیش روست
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ،مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق و مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: میزان نیاز مصرف برق در روز گذشته به ۶۵ هزار و ۷۰۰ مگاوات رسید، این در حالی است که رقم مصرف زمان مشابه سال گذشته ۵۵ هزار و ۵۰۰ مگاوات بوده؛ یعنی نیاز مصرف به اندازه ۱۰ هزار مگاوات یعنی ۲۰درصد افزایش یافته که شرایط طبیعی روند رشد مصرف اینگونه نیست.

رجبی مشهدی با بیان اینکه "بخش زیادی از افزایش ۲۰ درصدی نیاز مصرف برق ناشی از افزایش دما و استخراج غیرمجاز رمزارز است"، گفت:  تاکنون ۲۱۰ هزار ماینر غیرمجاز کشف شده و برآورد این است که ۲ هزار مگاوات از مصرف مربوط به رمزارزها است.

وی ادامه داد: ۲۱۰ هزار ماینر به اندازه یک نیروگاه ۸۰۰ مگاواتی برق مصرف می‌کنند که اگر این میزان مصرف نبود، شاید خاموشی شب گذشته به مردم تحمیل نمیشد.

کاهش محدودیت‌های برقی صنعت سیمان/ هفته جاری هفته پرچالشی در تأمین برق است

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه "هرچند صنعت برق و نیروی انتظامی برای کشف رمزارزهای غیرمجاز تلاش می کنند اما نیاز  است که مردم در این زمینه همراهی کنند"، گفت: تاکنون ۲۷ درصد شناسایی رمزارزهای غیرمجاز از جانب مردم بوده که برای اعلام از سوی مردم، تا سقف ۲۰ میلیون تومان هم پاداش در نظر گرفتیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با اشاره به اینکه "با افزایش دما تولید برق از واحدهای حرارتی کاهش می یابد"، گفت: ما امسال ۳۰ تا ۴۰ درصد نیروگاههای برقابی را در مدار نداشتیم؛ از اینرو از مردم می خواهیم طی هفته جاری مصرف را کاهش دهند، زیرا عدم کاهش مصرف منجر به ایجاد محدودیت منجر خواهد شد و شاید لازم باشد خاموشی برنامه ریزی شده اعمال کنیم و قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.

رجبی مشهدی با اشاره به پیش بینی هواشناسی مبنی بر کاهش دما طی هفته آینده، گفت: اکنون محدودیت های صنعت سیمان تا حد زیادی برطرف شده و با ۶۰ تا ۷۰ درصد ظرفیت در طول روز کار می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق خاطرنشان کرد: هفته جاری، هفته پرچالشی در تأمین برق است که از مردم تقاضا داریم با رعایت مصرف، به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی ها کمک کنند؛ با کاهش دما، پیش بینی می کنیم در هفته آینده محدودیت های کمتری در تأمین برق داشته باشیم. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید