مقصر اصلی گرانی هویج!

کدخبر: ۴۳۲۶۳۱
رئیس اتحادیه بارفروشان تهران دلیل اصلی بالا رفتن قیمت هویج را افزایش تقاضا مردم برای مصرف آب هویج با شدت گرفتن شیوع کرونا عنوان کرد.
مقصر اصلی گرانی هویج!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف تهران، مصطفی دارایی نژاد با بیان اینکه از هفته گذشته شاهد رشد قیمت هویج هستیم، افزود:دو دلیل اصلی افزایش قیمت هویج از هفته گذشته تاکنون، مربوطه به تغییر در میزان عرضه و دیگری مربوط به رشد تقاضا به د لیل بیماری کرونا است.

وی ادامه داد: در این فصل بیشترین هویج مصرفی در کشور از جنوبو شهر دزفول تامین میشود که اکنون در انتهای برداشت آن هستیم و عرضه کاهش داشته است.

دارایی نژاد با تاکید بر اینکه این کاهش عرضه بر افزایش قیمت موثر بوده است، افزود: البته کاهش عرضه مقطعی است و به زودی هویج تولیدی شهر‌های بروجرد و اصفهان روانه بازار میشود و پس از آن شهر‌های اطراف تهران محصول خود را به بازار عرضه میکنند.

دارایی نژاد گفت: با شدت گرفتن شیوع کرونا مصرف آب هویج و سیب تا چندین برابر افزایش یافته است، به نحوی که تنها در هویج درخواست‌ها به3 برابر رسیده است.

وی ادامه داد: با توجه به تولید بالای سیب در کشور در سالجاری افزایش تقاضا برای آبسیب قیمت‌ها را بالا نبرده، اما در هویج شرایط متفاوت است و در حال حاضر به اندازه رشد تقاضا محصول در بازار نیست.

دارایی نژاد با بیان اینکه قیمت عمده هر کیلوگرم هویج در میادین تا 20 هزار تومان هم بالا رفته بود، افزود: امروز قیمت‌ها تا حدودی تعدیل داشته و به 15 تا 16 هزار تومان رسیده است که البته تا هفته آینده قیمت این محصول تا 10 هزار تومان کاهش خواهد یافت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید