جزییات واردات نزدیک به ۲۳ میلیون دوز واکسن به کشور

کدخبر: ۴۳۳۰۹۷
اقتصادنیوز :‌بر اساس اعلام گمرک، از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۲۱ مرداد سال جاری، ۳۵ محموله واکسن کرونا شامل ۲۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن وارد کشور شده است.
جزییات واردات نزدیک به ۲۳ میلیون دوز واکسن به کشور
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین ، بر اساس اعلام گمرک، از تاریخ ۱۵ بهمن ماه سال ۹۹ تا ۲۱ مرداد سال جاری، ۳۵ محموله واکسن کرونا شامل ۲۲ میلیون و ۶۲۴ هزار و ۶۱۰ دوز واکسن از کشورهای چین، ژاپن، ایتالیا، روسیه، کره جنوبی و هند، وارد کشور شده است.

جدول زیر، میزان واکسن‌های وارد شده به کشورمان را نشان می‌دهد؛ واکسن چینی به تعداد ۱۶ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز، در صدر جدول واکسن‌های وارد شده به کشور قرار دارد:

جزییات واردات نزدیک به ۲۳ میلیون دوز واکسن به کشور

اگرچه قرار بود از طریق ساز و کار کوواکس، بیش از ۱۶ میلیون دوز واکسن کرونا وارد کشور شود اما مجموع واکسن‌های وارد شده از این مسیر، به حدود دو میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن کرونا رسیده است.

اگرچه طبق وعده‌ها، قرارداد خرید ۶۰ میلیون دوز واکسن اسپوتنیک V با کشور روسیه منعقد شده بود اما بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، تاکنون تنها کمی بیش از یک میلیون دوز از این واکسن کرونا وارد کشور شده است.

چه تعداد واکسن کرونا تزریق شده است؟

کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آمار تزریق واکسن کرونا تا ۲۱ مرداد را به شرح زیر اعلام کرد:

سینوفارم نوبت اول: ۹۵۶۹۷۴۰

سینوفارم نوبت دوم: ۲۳۴۶۰۶۵

آسترازنکا نوبت اول: ۲۸۵۶۲۲۱

آسترازنکا نوبت دوم: ۷۱۵۷۴۳

برکت نوبت اول: ۱۳۰۳۵۴۱

برکت نوبت دوم: ۵۶۴۴۹

اسپوتنیک نوبت اول: ۴۴۰۳۸۲

اسپوتنیک نوبت دوم: ۳۵۸۷۰۴

بهارات نوبت اول: ۵۹۲۳۶

بهارات نوبت دوم: ۵۴۱۸۱

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید