کاهش چشمگیر سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی

کدخبر: ۴۳۴۵۵۷
طبق بررسی‌های صورت گرفته میزان جابه جایی حمل ونقل عمومی کاهش چشم گیری پیدا کرده به طوری که در بخش پروازی به کاهش ۵۷ درصدی رسید.
کاهش چشمگیر سفرهای هوایی در تعطیلات کرونایی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  خبرآنلاین، با اعلام تعطیلات چند روزه کرونایی که از دوشنبه ۲۵ مرداد ماه تا شنبه ۳۰ مرداد  بوده است، شاهد کاهش چندین درصدی تردد خودروها، حمل و نقل ریلی و پروازها هستیم.

با توجه به آنکه ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام کرده بود که باید میزان جابه جایی مسافران در بخش های حمل و نقل عمومی از جمله اتوبوس، قطار و هواپیما یک سوم کاهش یابد؛ بنابر این همین امر باعث شده که  میزان جابه جایی مسافران و همین طور جابه جایی بخش های مختلف حمل و نقلی هم کاهش یابد.

چندی پیش شهرام آدم نژاد معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی به ما اعلام کرده بود که تمامی بخش‌های حمل ونقلی موظف هستند تعداد سفرهای خود را به یک سوم برسانند.

آدم نژاد در این باره عنوان کرد: در مدت تعطیلات کرونایی ظرفیت مسافری هواپیماها به ۶۰ درصد کاهش یافته ضمن آنکه ظرفیت جابجایی قطار و اتوبوس به ۵۰ درصد رسیده است. تمام مسافرانی که در این مدت بلیت پیش خرید کرده بودند می‌توانند مبالغ بلیت خود را استرداد کنند و مشکلی در این بخش وجود ندارد.

حال بعد از گذشت 5 روز از تعطیلات کرونایی، سراغ آمار جا به جایی ها توسط حمل و نقل عمومی رفته ایم تا ببینیم این بخشنامه چه میزان در فروش بلیت ها رعایت شده است؟

طبق آمار به دست آمده در حال حاضر شاهد کاهش چشمگیر حجم پروازها طی تعطیلات 6 روزه بوده ایم به طوری که  در ۲۸ تیر امسال ۳۴۹ پرواز (۱۷۵ پرواز خروجی و ۱۷۴ پرواز ورودی) در فرودگاه مهرآباد انجام شد که این تعداد با کاهش ۵۷ درصدی به ۱۵۰ پرواز در روز ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ رسیده است.

۲۸ مرداد امسال ۷۶ پرواز خروجی و ۷۴ پرواز ورودی در فرودگاه مهرآباد انجام شده است. تعداد پروازهای خروجی و ورودی این فرودگاه طی روز ۲۸ مرداد به ترتیب در مقایسه با روز مشابه در تیرماه ۵۶.۶ و ۵۷.۵ درصد رشد منفی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید