کدام تشکل‎های خلق‌الساعه از محرابیان حمایت کردند؟

کدخبر: ۴۳۵۵۶۲
چند روزی است که در برخی رسانه ها مطالبی منتشر می شود با عناوینی چون “صنعت آب و برق پشت محرابیان" است. اما برای حمایت از مردی که در دوران فعالیتش تنها یک دوره کوتاه مشاوره در طرح های مربوط به انتقال آب دیده می شود ، فهرستی از نام‌ها و تشکل هایی صنفی سخن به میان آمده که حتی برای اهالی وزارت نیرو نیز ناشناخته است.
کدام تشکل‎های خلق‌الساعه از محرابیان حمایت کردند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، فصل انتخاب وزرا و رای اعتماد است وشیوه های غیر اصولی برای گرفتن رای اعتماد، اعتراضاتی وسیع در دل صحن علنی مجلس را به همراه داشته است.

این تلاش‌ها برای ساختن رزومه و محبوبیت در خیلی از حوزه‌ها که وزرای غیر تخصصی انتخاب شده‌اند بیش از جاهای دیگر است. از وزارت کار تا آموزش و پرورش تا بهداشت و علوم و فرهنگ این چالش ها به پا شده و انتقادها و حمایت‌ها در اوج هستند و یکی از این حوزه‌های پر خبر که در آن شاهد خلق تشکل‌هایی عجیب هستیم، حوزه وزارت نیرو است.

 جایی که محرابیان با تجربه کوتاه در وزارت صمت بعد از یک دهه برای تخصصی‌ترین و پرچالش ترین بحران حیاتی کشور معرفی شده است. چند روزی است که در برخی رسانه ها مطالبی منتشر می شود با عناوینی چون “صنعت آب و برق پشت محرابیان" است. اما برای حمایت از مردی که در دوران فعالیتش تنها یک دوره کوتاه مشاوره در طرح های مربوط به انتقال آب دیده می شود ، فهرستی از نام‌ها و تشکل هایی صنفی سخن به میان آمده که حتی برای اهالی وزارت نیرو نیز ناشناخته است.

عناوینی برای نشان دادن حمایت تشکل هایی انقلابی که ظاهری حرفه ای دارند اما جست و جو برای یافتن فعالیت مستمر این تشکل ها بی نتیجه است و شاید سابقه خبر بسیاری از آنها نهایتا به بازه ای یک هفته‌ای می رسد و گاه کل دفعات تکرار نامشان به زحمت به تعداد کلمات نام مطول شان می رسد. عناوینی چون: شورای هماهنگی متخصصین انقلابی صنعت آب و برق (۸ نتیجه برای جستجو، ۷ روز سابقه حضور در اینترنت، آن هم تنها همان خبر) ، جامعه بسیج متخصصین آب و برق کشور ( با نتیجه مشابه مورد نخست)، انجمن ایثارگران صنعت آب و برق (با نتیجه مشابه دو مورد قبلی) و یا خلق عناوین صنفی دیگری چون : جمعی از بانوان شاغل در صنعت آب و برق کشور ، جمعی از نیروهای پیمانکاری و قراردادی وزارت نیرو عباراتی کلی گویی شده ، که اعتبار سنجی شان به نتیجه ای مشخص نمی رسد.

محرابیان

 این وزارتخانه فقط متخصص می خواهد چالش های مربوط به خشک سالی ، حساسیت های ایجاد شده در تامین آب و برق و پروژه های چالش برانگیز سدسازی و انتقال آب که درسال های اخیربه یکی از بزرگترین تهدیدهای اجتماعی کشور بدل شده اند و جنس تخصصی این حرفه از ابتدای تشکیل این وزارت خانه در تمام سال های گذشته سبب شده تا همواره انتخاب وزرای نیرو با دقت تمام و از دل مدیران درونی وزارتخانه حال با توجه به سمت و سوی دولت و شیوه نگرش فنی آنها باشد. اما این بار چه اتفاقی افتاده که حساسیت ها بیشتر شده و اینگونه برای دفاع از وزیر پیشنهادی ، عناوینی جدید را شاهد هستیم؟

بی تردید محرابیان از معدود انتخاب های ۴ دهه گذشته وزارت نیروست که تجربه کار در این صنعت را ندارد و این عدم شناخت باعث نگرانی متخصصین این حوزه و جمعی از نمایندگان مربوطه در مجلس شورای اسلامی شده است. چون از آغاز تاسیس وزارت نیرو و حتی در دوران انقلاب و جنگ، وزارت نیرو به دلیل ماهیت تخصصی و حضور فعال نخبگان عرضه علم و انقلاب و دفاع مقدس درآن، همواره شاهد حضور مدیرانی از درون وزارتخانه در راس آن بوده است. به همین دلیل است که معرفی آقای محرابیان، باعث شگفتی متخصصین ، فعالان و شاغلین این حوزه تخصصی نیرو شده است . اینکه چطور با حضور ده‌ها مدیر متخصص انقلابی ، دانشمند و جهادی در میان مدیران ارشد فعلی و سابق وزارتخانه و شرکتهای تابعه، که فداکارانه و دز سخت ترین شرایط تحریم حداکثری از استمرار جریان آب و برق کشور صیانت کرده اند، فردی محترم و دارای سابقه ای مرتبط با حوزه وزارت صمت که دانش تخصصی، تجربه، ارتباطات لازم و توانایی حرفه ای در ارتباط با این صنعت را ندارد وارد عرصه مدیریتی اینچنین دشوار شده است.

آن هم در برهه حساس کنونی بی برقی و بی آبی و تنش های اجتماعی آن. حالا مجلس در آستانه انتخابی سخت باید در میان همه دغدغه هایش برای انتخابی درست ، به همه نقاط مثبت و منفی و تبعاتی که سپردن یک حوزه کاملا تخصصی به فردی بدون تجربه مرتبط هم بیاندیشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید