هر کیلو زعفران چقدر قیمت خورد؟

کدخبر: ۴۳۵۹۵۴
عضو شورای زعفران در رابطه با افزایش تعداد کشورهای هدف صادراتی زعفران گفت: کشورهای هدف صادرات نیز از ۵۷ کشور به بیش از ۶۰ کشور افزایش یافته است.
هر کیلو زعفران چقدر قیمت خورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از میزان، یک عضو شورای ملی زعفران گفت: قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای در بازار از ۸ میلیون تومان آغاز و باتوجه به کیفیت تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است.

علی حسینی در خصوص آخرین وضعیت بازار زعفران، گفت: باتوجه به برآوردهای کشاورزان و دست اندرکاران تجارت زعفران داشته‌اند معتقدند میزان محصول زعفران در سال زراعی آینده که از حدود ۲ ماه آینده آغاز می‌شود کاهش می‌یابد.

وی بیان کرد: خشکسالی‌ها نیز باعث کمبود تولید خواهد بود و قیمت‌ها پس از مدتی که یکسان مانده بود بر روند تولید زعفران تأثیرگذار بوده است و اینکه ما شاهد افزایش قیمت در محصول زعفران باشیم دور از انتظار نیست.

عضو شورای ملی زعفران در توضیح روند قیمت زعفران در یک ماه اخیر گفت: قیمت زعفران در این مدت بین ۱۰ تا ۲۰ درصد رشد داشته است.

حسینی گفت: قیمت هر کیلو زعفران دسته‌ای در بازار از ۸ میلیون تومان آغاز و باتوجه به کیفیت تا ۱۸ میلیون تومان متغیر است.

هر کیلو زعفران چند؟

وی در خصوص وضعیت صادرات زعفران گفت: خوشبختانه امسال روند صادرات محصول زعفران صعودی بوده است و در حال حاضر باتوجه به اینکه آمارها از سوی گمرک اعلام می‌شود رقمی نمی‌توان  اعلام کرد و فقط می‌توان گفت صادرات در سال جاری روند رو به رشدی داشته است.

عضو شورای زعفران در رابطه با افزایش تعداد کشورهای هدف صادراتی زعفران گفت: کشورهای هدف صادرات نیز از ۵۷ کشور به بیش از ۶۰ کشور افزایش یافته است.

حسینی در توضیح دلیل روند صعودی قیمت زعفران گفت: یک بخش از افزایش قیمت‌ها به کاهش بارش‌ها بازمی‌گردد و خشکسالی‌ها باعث کاهش رشد پیاز زعفران و کم شدن بنیه آن شده است که احتمال کاهش تولید را افزایش می‌دهد و به تبع آن قیمت افزایش می‌یابد.

وی بیان کرد: یک بخش دیگر مربوط به رکود قیمت است و از نظر کشاورزان  قیمت‌های به صرفه نیست از طرفی کشاورز باتوجه به هزینه‌های تولید زعفران از جمله پول کارگر، پول زمین، پول آب و عملکردی که در زمین دارند درآمد کمتری به دست می‌آورد که بخش عمده آن به وزارت جهاد کشاورزی مربوط می‌شود که باید وظیفه خود را به درستی انجام دهد و آموزش در زمینه تولید زعفران را فعال کند تا کشاورزان تازه کار با اموزشروند کاشت زعفران در زمان مناسب  بهره‌بری را افزایش دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید