پیش‌بینی افزایش شدید قیمت نفت در بازار جهانی

کدخبر: ۴۳۶۴۸۷
اقتصادنیوز :‌یک کارشناس بازار نفت می‌گوید، سوابق تاریخی نشان می‌دهد که قیمت نفت به احتمال زیاد به سمت یک رشد سنگین پیش می‌رود.
پیش‌بینی افزایش شدید قیمت نفت در بازار جهانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس ، مک مالی کارشناس ارشد موسسه میلر تاباک، طی مصاحبه‌ای گفت: قیمت نفت به سمت یک جهش20  تا 50 درصدی می‌رود.

وی می‌گوید: دلیل این ادعا الگوی افزایشی است که نشان می‌دهد به احتمال زیاد با افزایش قیمت نفت در بازار جهانی روبرو خواهیم بود.

این کارشناس اقتصادی، می‌گوید: طی چند سال آینده سه بار شاهد این اتفاق در بازار نفت بوده‌ایم.

مالی معتقد است که این هفته در چارت قیمت نفت شاهد عبور از نقطه طلایی بوده‌ایم. عبور از نقطه طلایی به زمانی گفته می‌شود که متوسط متحرک کوتاه مدت قیمت نفت یا هر دارایی دیگری از متوسط متحرک بلند مدت آن عبور کند. این الگو حاکی از پتانسیل یک رشد قابل توجه در قیمت دارایی‌هاست.

مالی ادامه داد: طی قرن جاری و از سال 2000 به بعد سه بار این اتفاق افتاده است و در هر کدام شاهد رشد 20 تا 50 درصدی قیمت نفت در بازار جهانی بوده‌ایم.

بنا به گفته این کارشناس اقتصادی در صورتی که بازار به همین منوال روبه بالا باشد و قیمت نفت افزایش یابد، حوزه انرژی خوب به نظر می‌رسد، از ماه اکتبر به بعد بازار انرژی عملکرد بسیار بهتری را با حاشیه سود بالا نسبت به دیگر حوزه‌ها داشته و این مسأله حتی با در نظر گرفتن اصلاح قیمت از جولای به بعد همچنان صادق است.

به گفته وی با در نظر گرفتن شرایط کنونی و تداوم این اتفاق در سه ماهه چهارم سال جاری شاهد رشد خوب ارزش سهام شرکت‌های حوزه انرژی علی رغم نگرانی‌های ایجادشده ناشی از شیوع نوع دلتای ویروس کرونا و تأثیر احتمالی آن بر تقاضای نفت در بازار جهانی همچنان بانک‌های بزرگ از جمله گلدمن ساکس بر این باورند که قیمت نفت در شرایط افزایشی قرار دارد.

به عنوان مثال کارشناسان بانک آمریکایی گلدمن ساکس معتقدند که تا پایان سال جاری قیمت نفت برنت رقم 80 دلار را خواهد دید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید