وزیر راه و شهرسازی خبر داد؛

خبر مهم درباره بازار مسکن

کدخبر: ۴۳۶۸۵۹
وزیر راه و شهرسازی گفت: تمام مولفه‌های مورد نیاز برای احداث ۴ میلیون واحد مسکن طی ۴ سال در کشور وجود دارد.
خبر مهم درباره بازار مسکن

به‌گزارش اقتصادنیوز ، وزیر راه و شهرسازی در بر نامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: مسکن، دغدغه حاکمیت و رئیس جمهور و مشکل مردم است؛ حرف‌های من شعاری نیست بلکه مبتنی بر آمار و ارقام است. سهم هزینه مسکن در سبد خانوار سهم بزرگی است، بطوری که در متوسط کشور بالای ۳۷ درصد و در شهرهای بزرگ بیش از ۵۰ درصد است.

رستم قاسمی با بیان اینکه مسکن یکی از مهمترین موضوعات امروز جامعه است، گفت: هزینه‌ی مسکن در سبد خانوار در متوسط کشور بالای ۳۷ درصد و در شهرهای بزرگ مانند تهران بالای ۵۰ درصد است.
وی افزود: موضوع مسکن دغدغه‌ی اصلی حاکمیت و رئیس جمهور است که در زمان انتخابات و پس از آن بصورت جدی پیگیری می‌کند.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه با بیان اینکه سه قشر از جامعه نیازمند مسکن هستند، افزود: یکی از این اقشار طبقات بالای جامعه هستند که نیازی به خدمات و کمک مالی دولت ندارند.
بخش دوم متوسطین جامعه هستند که نیاز به حمایت دولت دارند که بسته‌های حمایتی برای آن‌ها پبش بینی شده است و بخش سوم هم تنها با حمایت مشکلشان مرتفع نمی‌شود بلکه نیاز به کمک مالی دولت دارند.

وجود همه ی مؤلفه‌های اصلی ساخت مسکن در کشور


وزیر راه و شهرسازی در بخش دوم صحبت‌های خود ۵ مولفه‌ی اصلی زمین، خدمات دولتی، منابع، مواد و مصالح ساختمانی و توان مهندسی فنی و کارگری برای احداث مسکن را مهمترین عوامل برای تحقق شعار یک میلیون مسکن در سال برشمرد و افزود: تمامی این مولفه‌ها در کشور وجود دارد و می‌توان طی ۴ سال ۴ میلیون مسکن دولتی برای نیازمندان احداث کرد.
رستم قاسمی افزود: یکی از راه‌های دولت برای نیل به این هدف راه اندازی بانک زمین است که بر اساس قانون جهش تولید مسکن، همه‌ی بخش‌های دولتی موظفند سند زمین‌های درون و جوار شهرها و شهرک‌های جدید را به وزارت راه و شهرسازی منتقل کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید