جدال سازمان غذا و دارو با گمرک بالا گرفت

کدخبر: ۴۳۷۲۳۶
معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در خصوص شکایت سازمان غذا و دارو از گمرک توضیحاتی را ارائه داد.
جدال سازمان غذا و دارو با گمرک بالا گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، ارونقی معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران در برنامه گفت و گوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر در خصوص شکایت سازمان غذا و دارو مبنی بر اینکه گمرک بدون دریافت مجوز از وزارت بهداشت اقدام به صدور مجوز ورود برخی اقلام دارویی به گمرکات کرده که موجبات انباشت دارو در انبارها شده است ، توضیح داد: تا دیروز گفته می شد فقط خیارشور و کشک در سردخانه ها مانده است و در این نامه به انباشت دارو اشاره شده است.

او ادامه داد: بحث ورود کالا با ترخیص کالا فرق می کند در این نامه  قانون امور گمرکی رعایت نشده  است و فرق بین ورود و  ترخیص کالا را  لحاظ نکرده اند. همچنین فرق بین سازمان گمرک با مراجع تحویل گیرنده همچون سازمان بنادر و  انبارهای عمومی  را متوجه نشده اند.  انبارها طبق وظایف خود نسبت به پذیرش کالا اقدام می کنند.

ارونقی بیان کرد: گمرک با مراجع تحویل گیرنده تفاوت دارد و کالا ابتدا به این مراجع  وارد می شود و آنها هم طبق وظیفه خود کالا را تحویل می گیرند.

معاون گمرک تصریح کرد: مسئولیت گمرک از زمان اظهار کالا به گمرک شروع می شود و قبل آن مسئولیتی ندارد. گمرک نمی تواند با ورود کالا مخالفت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید