وزیر جهاد کشاورزی:

مشکلی برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال نداریم

کدخبر: ۴۳۷۶۷۳
وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی تأمین و در دسترس بودن کالاهای اساسی است و با اقدامات صورت گرفته تا پایان سال هیچ مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
مشکلی برای تامین کالاهای اساسی تا پایان سال نداریم

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از صداوسیما، سیدجواد ساداتی‌نژاد افزود: اصلی‌ترین مسئله که باید فوری به آن رسیدگی شود بحث تأمین کالاهای اساسی است که می‌بایست در این حوزه هیچ نقص، ضعف و کمبودی وجود نداشته باشد.

وی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته مشکلی در تأمین این کالاها تا پایان سال وجود ندارد. وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه بسیاری از تصمیمات و اقدامات را نمی‌توان یک شبه به سرانجام رساند افزود: به عنوان مثال تأمین یک نهاده از خارج کشور زمان‌بر است و به دلیل خشکسالی برخی کمبودها در این حوزه وجود دارد، ولی تمرکز زیادی روی این موضوع داریم.

کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی با انجام کشت قراردادی

ساداتی نژاد گفت: بر اساس ظرفیت‌های اقلیمی با کشت قراردادی تلاش خواهیم کرد وابستگی به واردات نهاده‌های دامی را کاهش دهیم و تا ۵۰ درصد این نهاده‌ها را در داخل کشور تولید کنیم.

وی افزود: ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه کشاورزی داریم که می‌تواند منجر به افزایش تولید نهاده‌های دامی در کشور شود و به این ترتیب برخی نگرانی‌ها در تأمین آن کاهش پیدا کند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: هر چند به دلیل شرایط اقلیمی نمی‌توان همه نهاده‌های دامی را در داخل کشور تولید کرد و ناچار به واردات هستیم، ولی با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توانیم با افزایش بهره‌وری و کشت قراردادی تولید این نهاده‌ها را تا ۵۰ درصد در داخل کشور انجام دهیم.

ساداتی‌نژاد افزود: کاهش وابستگی به واردات نهاده‌های دامی برای کشور می‌تواند بسیار آرامش بخش باشد و در ضمن کنترل بازار را نیز آسان‌تر کند.وی گفت: در همین راستا استفاده از تکنولوژی و افزایش بهره‌وری بسیار کارساز است و می‌تواند اطمینان خاطر بیشتری در تأمین کالاهای اساسی ایجاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید