سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد:

حقوق کارکنان دولت کاهش نمی یابد

کدخبر: ۴۳۷۷۵۹
سازمان برنامه و بودجه کشور به گمانه کاهش حقوق کارکنان دولت واکنش نشان داد و در اطلاعیه ای رسمی اعلام کرد:کاهش حقوق کارکنان دولت کذب محض است
 حقوق کارکنان دولت کاهش نمی یابد

سازمان برنامه و بودجه کشور در اطلاعیه ای اعلام کرد: اخبار و مطالبی که در مورد کاهش حقوق کارمندان و کارکنان دولت در برخی از شبکه های اجتماعی به نقل از مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و  بودجه کشور  منتشر شده  کذب محض است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی، روابط عمومی و امور بین الملل، در این اطلاعیه تاکید شده که اصلاحات ساختاری و افزایش بهره وری با اتکا به نیروهای توانمند کشور از جمله کارکنان دولت از جمله برنامه هایی است که این سازمان در قالب برنامه و همچنین بودجه سال آینده با جدیت آن را دنبال می کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت و گوی ویژه خبری  گفته بود:بودجه سال ۱۴۰۰ اساساً متناسب طراحی نشده است و اگر بخواهیم طبق روال، در سال آینده هم ضریبی را بر بودجه امسال اضافه و بودجه سال ۱۴۰۱ را تدوین کنیم مشکل جدی خواهیم داشت. میرکاظمی راه حل خود برای تناسب دخل و خرج دولت را  راه ابتدا کشیدن ترمز ول‌خرجی‌ها، کم کردن از ریخت‌وپاش‌های بیهوده و کاهش حقوق مدیران و نجومی‌بگیران عنوان کرد اگر مسئولان در حد کارمندان حقوق بگیرند می‌توان از کارمندان نیز انتظار تحمل کاهش حقوق‌شان (البته به‌صورت پلکانی) را داشت!

این خبر در فضای عمومی بازتاب گسترده ای داشت و به عنوان تصمیم دولت برای کاهش حقوق کارکنان تلقی شد اما حال اطلاعیه رسمی سازمان برنامه می گوید: این اخبار کذب است. اطلاعیه سازمان برنامه البته تاکید دارد سیاست متناسب سازی درآمدها و هزینه ها از طریق افزایش بهره وری و اطلاحات ساختاری ادامه می یابد. اطلاعیه سازمان درباره جزئیات این دو سیاست توضیح بیشتری نداده است.

پرونده میرکاظمی به بهارستان رسید

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید