شاخص ها سرخپوش شدند؛

افت 9 هزار واحدی بورس تهران در 30 دقیقه

کدخبر: ۴۳۸۲۲۸
در شروع معاملات بازار سرمایه هر 3 شاخص بازار سرمایه سرخپوش شدند و شاخص کل بورس تهران با ریزش 9 هزار و 400 واحدی در سطح یک میلیون و 531 هزار واحد قرار گرفت.
افت 9 هزار واحدی بورس تهران در 30 دقیقه

به گزارش اقتصادنیوز ، شاخص کل بورس تهران در شروع معاملات بازار سرمایه با ریزش 9  هزار و 400 واحدی در سطح یک میلیون و 531 هزار واحد قرار گرفت.

افزایش عرضه‌ها در بازار علاوه بر شاخص کل ، شاخص هم‌وزن هم منفی کرده است؛ شاخص هم‌وزن با کاهش بیش از 997  واحدی همراه است و  463 هزار و 433 واحد را ثبت کرد.

شاخص فرابورس هم منفی شد و  به 22 هزار و 678 واحد رسید.

اثرگذارترین نمادها بر افت شاخص بورس

نمادهای فولاد، فملی، شستا، شپنا، شتران، کگل ، شبندر بیش‌ترین اثر را بر افت شاخص بورس داشتند.  نمادهای وپارس، نوری، و فایرا  بیشترین اثر مثبت را بر روند حرکت شاخص گذاشته‌اند.

روز بد سهامداران پالایشی

افزایش عرضه ها در دقایق ابتدایی بازار امروز قابل مشاهده است ؛ فملی شپنا ، شستا ، شبندر با قرارگیری در صدر منفی‌سازان شاخص کل افت بیش از 900 واحدی شاخص در دقایق ابتدایی را رقم زده‌اند.

در میان پالایشی‌ها شتران با افت 3 درصدی بر روی قیمت 1120 تومان ، شپنا در منفی 3 درصد با قیمت 1382 تومان و شبندر با قیمت 583 تومان با کاهش بیش از 3 درصدی در حال معامله هستند.

برکت با قیمت 4399 تومان افزایش حدود 4 درصدی داشته و حجم معامله آن به 18 میلیون سهم رسیده است؛ دتولید ، دلقما دو نمادی هستند که در گروه دارویی با افزایش تقاضا در سقف روزانه صف خرید شده‌اند.

گرایش منفی در گروه فلزات

فلزات اساسی با گرایشی منفی داد و ستد می شوند.فولاد فملی ذوب فخوز هرمز کاوه فروی فاسمین با تعادل میان خریداران و فروشندگان با افت قیمت همراه اند.وسدید فزرین, زنگان با گرایشی مثبت متعادل اند.فروس, فافق, فنوال, فایرا و فولای نمادهای مورد توجه گروه اند. 

فراورده های نفتی نیز با گرایشی منفی همراه اند.شبندر, شپنا, شتران, شبریز, شاوان, ونفت و شرانل منفی و متعادل اند.در این میان شسپا پر تقاضا معامله می شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید