فرهاد رهبر؛ دستیار اقتصادی رئیس جمهور کیست؟ + رزومه کاری

کدخبر: ۴۳۸۳۹۶
امروز با حکم رئیس جمهور فرهاد رهبر به سمت دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد.
فرهاد رهبر؛ دستیار اقتصادی رئیس جمهور کیست؟ + رزومه کاری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان، فرهاد رهبر از سوی رئیسی به عنوان دستیار اقتصادی رئیس جمهور منصوب شد.

او متولد ۱۴ مهر ماه ۱۳۳۸ در سمنان است و بعد از گذراندن مقاطع ابتدایی و متوسطه به تهران می‌آید. تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۵۶ در رشته اقتصاد نظری دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران آغاز کرد و در سال ۱۳۷۹ با درجه دکتری در همان رشته و دانشگاه فارغ تحصیل شد. در حال حاضر نیز استاد و عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه تهران است.

فرهاد رهبر؛ دستیار اقتصادی رئیس جمهور کیست؟

فرهاد رهبر، در دولت اکبر هاشمی رفسنجانی به مدت پنج سال از سال ۶۸ تا ۷۳ مدیر کل مرکز بررسی‌های استراتژیک نهاد ریاست جمهوری بود. در دولت سید محمد خاتمی نیز از سال ۷۸ تا ۸۱ عهده دار سمت معاونت اقتصادی وزارت اطلاعات بود.

دستیار اقتصادی رئیس جمهور، در دولت محمود احمدی نژاد در سال ۸۴ و به مدت یک سال ریاست سازمان مدیریت و برنامه ریزی را به عهده گرفت. سپس از سوی محمد مهدی زاهدی وزیر علوم در سال ۸۵ به مدت شش سال ریاست دانشگاه تهران را به عهده داشت.

تا اینکه اسفند سال ۹۱ احمدی نژاد در نامه‌ای به کامران دانشجو وزیر علوم خواستار برکناری او از ریاست دانشگاه شد. احمدی نژاد او را متهم کرد که در اداره دانشگاه تهران رویکردی سیاست زده، غیرعلمی و احیانا امنیتی داشته است.

او بعد از شش سال به عنوان رکورددار ثبات مدیریت در دانشگاه تهران شناخته شد و در نهایت نیز با دستور رضا فرجی دانا وزیر علوم دولت یازدهم، در اسفند سال ۹۲ از این سمت برکنار شد.

در فروردین سال ۹۳ با حکم علی طیب نیا وزیر اقتصاد به عنوان عضو و نایب رئیس شورای راهبردی نظام مالیاتی کشور منصوب شد. تا سال ۹۶ در همین سمت فعالیت کرد تا اینکه تیر ماه همین سال هیات امنای دانشگاه آزاد او را به عنوان رئیس پیشنهادی دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کرد.

اما فقط یک سال در این سمت باقی ماند. درباره علت عزل ناگهانی او از ریاست دانشگاه نیز اختلاف میان او و علی اکبر ولایتی مطرح می‌شود.

همکاری فرهاد رهبر و ابراهیم رئیسی به سال‌های قبل بر می‌گردد. او مشاور اقتصادی ابراهیم رئیسی در آستان قدس رضوی بوده است. همچنین در میان انتخابات سال ۹۶ و کاندیدا شدن ابراهیم رئیسی، با وجود اینکه عضو هیات نظارت بر انتخابات بود، اما در زمان ثبت نام رئیسی همراه با او به وزارت کشور رفت. او در انتخابات امسال نیز در ستاد ابراهیم رئیسی حضور داشت.

فرهاد رهبر؛ دستیار اقتصادی رئیس جمهور کیست؟

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید