متقاضیان وام مسکن حتما بخوانند

کدخبر: ۴۳۸۶۷۷
بازنشستگان تامین اجتماعی به همراه متقاضیان وام مسکن همیشه در صد اخبار پر بازدید روز هستند. در این میان حقوق کارکنان دولت برای سال آینده علی الحساب ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.
متقاضیان وام مسکن حتما بخوانند

به گزارش اقتصادنیوز ، امروز ۱۵ شهریور ماه خبر مهمی درباره بازنشستگان مثل بمب در فضای رسانه های کشور منفجر شد و همه توجه ها را به خود جلب کرد.بازنشستگان به خاطر مشکلاتی که دارند همیشه در صدر اخبار هستند اما خبر امروز خبر خوشی بود و حاکی از پرداخت  وام به ۱۲۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی بود.علی اصغر بیات در این باره توضیح داد: در مرحله اول سال جاری، ۱۲۰ هزار وام که قبلا مبلغ آن پنج میلیون تومان بود و به هفت میلیون تومان افزایش یافته است به بازنشستگانی که ثبت نام کرده بودند، پرداخت شد.

وی افزود: سهمیه استان‌ها را بر اساس سرانه اعلام کرده بودیم و تاریخ ۱۱ شهریور این ۱۲۰ هزار فقره وام اعطا شد.رئیس کانون عالی بازنشستگان تامین اجتماعی با اشاره به وجود ۳۵۰ کانون استانی و شهرستانی بازنشستگان گفت: امسال ثبت نام ها از طریق سامانه‌ای که با همکاری بانک رفاه، تامین اجتماعی و کانون عالی راه اندازی شده انجام شد.بیات تاکید کرد که تمام هم و غم ما این است که میزان مراجعات بازنشستگان به بانک‌ها، شعبات و کانون ها کم شود. سامانه مذکور کاملا غیرحضوری بوده است و کاربر، اسم و مشخصاتی که قبلا کانونها اعلام کرده بودند را وارد سامانه کرده است. بازنشستگان دقت داشته باشند که شماره موبایل حتما باید به نام خود فرد باشد زیرا برای احراز هویت ضروری است.

در کنار بازنشستگان، متقاضیان مسکن هم‌همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به رویای خانه دار شدن هستند.روز گذشته مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی   از  تمدید وام ودیعه مسکن  تا پایان شهریور امسال خبر داد.

پروانه اصلانی، مدیر کل دفتر اقتصادمسکن وزارت راه و شهرسازی گفت: براساس مجوزهای ستاد ملی کرونا در خرداد ماه امسال مقرر شد ثبت نام تا پایان شهریور امسال انجام شود.اما امروز خبر دیگری  درباره  تمدید ثبت نام وام ودیعه مسکن منتشر شددر این خبر جدید آمده است:در چهل و نهمین جلسه کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا که به ریاست دکتر محسن رضایی، معاون اقتصادی رییس جمهوری برگزار شد، پیشنهاد وزارت مسکن و شهرسازی برای تمدید زمان ثبت نام وام ودیعه مسکن به تصویب رسید.بر این اساس متقاضیان دریافت این وام تا پایان آذرماه مهلت دارند که برای دریافت این وام در سامانه جامع اقدام ملی مسکن (https://tem.mrud.ir/) ثبت نام کنند.

کارکنان دولت  هم هر سال منتظر اعلام افزایش حقوق  خود هستند. روز ۱۳ شهریور ماه سید مسعود میرکاظمی معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور بخشنامه بودجه سال ۱۴۰۱ شرکتهای دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت و دستورالعمل تهیه و تنظیم بودجه را در راستای اجرای جز ۳۱چ بند ی تبصره ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور، ابلاغ کرد که بر اساس آن افزایش حقوق کارکنان دولت برای سال آینده علی الحساب ۱۰ درصد در نظر گرفته شده است.رقم قطعی ضریب افزایش حقوق کارکنان دولت به تصویب هیئت دولت خواهد رسید و ابلاغ خواهد شد.

طرح فروش فوق‌العاده خودروهای سایپا از روز نهم شهریورماه آغاز و سه روز طریق سایت سایپا ادامه داشت، سپس قرعه کشی آن روز چهاردهم شهریور ۱۴۰۰ با حضور مسئولان و نهادهای نظارتی انجام شد و اسامی برندگان اعلام شد.طبق اعلام سایپا زمان تحویل خودروها در فروش فوق‌العاده حداکثر ۹۰ روزه خواهد بود.بر پایه بخشنامه گروه خودروسازی سایپا در طرح فروش جدید سایپا خودروهای کوییک دنده‌ای (رینگ فولادی)، کوییک آر، ساینا اس و کوییک اس عرضه می‌شود.در قرعه‌کشی فروش فوری سایپا ۱۸ هزار و ۵۰۰ نفر به عنوان برنده انتخاب و ۳۷ هزار نفر نیز به عنوان رزرو انتخاب شدند تا چنانچه منتخبان نتوانستند ثبت‌نام خود را تکمیل کنند، جایگزین شوند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید