سولانا؛

رمزارز شگفتی ساز این روزهای بازار ارزهای دیجیتالی را بشناسید

کدخبر: ۴۴۰۱۸۴
شبکه بلاک چین سولانا قادر است تا ۵۰ هزار تراکنش در هر ثانیه را انجام دهد.
رمزارز شگفتی ساز این روزهای بازار ارزهای دیجیتالی را بشناسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سولانا بی تردید خیره کننده ترین عملکرد را در بین تمامی رمزارزهای مهم تا این جای کار در سال جاری داشته و یکی پس از دیگری در حال پشت سر گذاشتن رقبای خود و رسیدن به رتبه های بالاتر جدول است. یکی از ویژگی هایی که سولانا را تا این اندازه بین معامله گران محبوب کرده است، توانایی آن در انجام تراکنشهای با سرعت بسیار بالا و هزینه های بسیار پایین است که آن را از رقبایی چون اتریوم متمایز می کند.  

شبکه بلاک چین سولانا قادر است تا ۵۰ هزار تراکنش در هر ثانیه را انجام دهد. رمزارز سولانا سال ۲۰۱۷ توسط آناتولی یاکوونکو- مهندس سابق کوالکوم و دراپ باکس راه اندازی شد. این رمزارز از قراردادهای هوشمند پشتیبانی می کند. سولانا برخلاف بسیاری از رمزارزها که از  الگوریتم اجماعی استفاده می کنند، از الگوریتم اثبات سهم استفاده می کند و ایجاد هر بلاک در شبکه آن حدود ۴۰۰ میلی ثانیه طول می کشد. (در مقام مقایسه، شبکه بیتکوین در هر دقیقه قادر به تایید تنها کمتر از ۱۰ تراکنش است!)

یکی از دلایل اصلی سریع بودن سولانا استفاده از قابلیتی به نام توربین است. در این سازوکار، به جای ارسال داده ها توسط هر گره، بین کلیه گره های شبکه تقسیم وظایف صورت می گیرد تا اعتبارسنجی و انتقال داده در طول شبکه با درصد خطای کمتر و سرعت بیشتر انجام شود.  

در حال حاضر کیف پول های زیادی در مقایسه با ۱۰ رمزارز دیگر برتر بازار از سولانا پشتیبانی نمی کنند اما شمار آن ها رو به افزایش است. این رمزارز قابلیت استکی روی پلتفرم اف تی ایکس را دارد و سود سالانه ۶ درصدی برای استیک آن به دارندگان تعلق می گیرد. برای خروج از حالت استیک نیز به هفت روز زمان نیاز است و در صورتی که فرد اصرار به خروج فوری از این حالت داشته باشد باید ۱۰ درصد کل ارزش دارایی را به عنوان جریمه بپردازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید