وقتی داشتن «رمز عبور» خطرناک می شود!

پسوردها توسط مایکروسافت حذف می شود

کدخبر: ۴۴۱۴۵۹
مایکروسافت در روزهای اخیر اعلام کرد می خواهد رمز عبور را برای کاربران خود حذف کند.
پسوردها توسط مایکروسافت حذف می شود

بر اساس گزارش اقتصادنیوز، مایکروسافت برای مشکل «به خاطر سپردن رمزهای زیاد» که اکثر کاربرانش با آن درگیر هستند ، راه حلی دارد؛ «حذف کامل آنها»

این شرکت چهارشنبه اعلام کرد که در هفته های آینده یک گزینه «حساب بدون رمز» را برای همه کاربران چندین سرویس محبوب مانند Microsoft Outlook و Microsoft OneDrive معرفی می کند. مایکروسافت قبلاً این گزینه را در ماه مارس (فروردین) در دسترس حساب های شرکت ها قرار داده بود.

واسو جاکال ، معاون امنیتی ، رعایت و هویت شرکت ، روز چهارشنبه در یک پست نوشت: « اکنون می توانید رمز عبور را از حساب مایکروسافت خود به طور کامل حذف کنید.»

به جای گذرواژه ها ، مایکروسافت (MSFT) به کاربران اجازه می دهد با برنامه Authenticator شرکت که هر چند ثانیه یک کد ورود شماره گذاری شده منحصر به فرد تولید می کند یا با Windows Hello ، که به کاربران اجازه می دهد با استفاده از تشخیص چهره ، یا اثر انگشت وارد سیستم شوند ، وارد این خدمات شوند.

کاربران مایکروسافت همچنین می توانند یک کلید امنیتی خارجی مانند یک درایو USB با اطلاعات ورود به سیستم ذخیره شده در آن بخرند یا شماره تلفنی را که مایکروسافت به آن کد تأیید ارسال می کند ، ثبت کنند.

مایکروسافت

این تغییر از سوی مایکروسافت پس از افزایش حملات سایبری که در سال گذشته صورت گرفت ایجاد شد. با توجه به این که اکثر کارکنان شرکت ها به دلیل همه گیری ویروس کرونا از خانه کار می کنند ، راه های بیشتری برای نفوذ به سیستم های یک شرکت وجود دارد - و به خطر انداختن گذرواژه ها یکی از رایج ترین استراتژی های آنها است.

گذرواژه ها اغلب می توانند در وب سیاه به فروش برسند ، جایی که خریداری می شوند و برای هک بیشتر خدمات استفاده می شوند. هکرها حتی به دنبال مدیران رمز عبور هستند که قصد دارند اطلاعات ورود به سیستم را ایمن تر کنند ، به طور مثال سرویس محبوب LastPass در سال 2015 هک شد.

به گفته مایکروسافت ، 579 حمله رمز عبور در هر ثانیه صورت می گیرد که به 18 میلیارد حمله در سال می رسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید