اعلان جنگ اردوغان علیه رمزارزها

کدخبر: ۴۴۱۶۴۴
رجب طیب اردوغان ، رئیس جمهور ترکیه ، در دیدار 18 سپتامبر(27شهریور) با دانشجویانی از 81 استان که در شهر مرسین برگزار شد ، گفت که ترکیه در حال جنگ با رمزارزها است.
اعلان جنگ اردوغان علیه رمزارزها

به گزارش اقتصادنیوز ، همانطور که یوتودی گزارش کرده است ، بانک مرکزی ترکیه ممنوعیت پرداخت رمزارزها را در اواسط آوریل(اواخر فروردین) اعمال کرد ، به این معنی که شرکت های محلی مجاز به انجام معاملات مربوط به این دارایی جدید نیستند.

عدم اطمینان قانونی ، نوسان شدید و جرم و جنایت به عنوان دلایل اصلی این تصمیم ذکر شد.

اردوغان مدعی شد که این کشور “قطعا” با گسترش دارایی های دیجیتالی مشکلی ندارد.

رئیس جمهور افزود که ترکیه با پول خود که به اعتقاد وی بخشی از هویت ملی است ادامه می دهد.

آزمایش نسخه دیجیتالی لیر ترکیه

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می شود که بانک مرکزی بستر جدیدی برای تحقیق و آزمایش نسخه دیجیتالی لیر ترکیه در اوایل ماه سپتامبر(اوایل تا اواسط شهریور) ایجاد کرد.

در مرحله اول ، پروژه تحت آزمایشات محدودی قرار می گیرد که به منظور تعیین کارایی آن است. نتایج مرحله آزمایشی سال آینده اعلام می شود.

بررسی صدور CBDC در برنامه سالانه ریاست جمهوری اردوغان در سال 2019(1398) گنجانده شده بود.

ترک ها علاقه زیادی به رمزارز دارند

ترکیه که اقتصاد آن تحت تأثیر تورم غیرقابل کنترل و کاهش ارزش پول قرار دارد ، همواره به عنوان یکی از برترین کشورها از نظر پذیرش عمومی رمزارزها رتبه بندی می شود.

در اواخر ماه مارس(اوایل فروردین) ، پس از سقوط چشمگیر 17 درصدی ارزش لیر، جستجوهای گوگل برای عبارت “بیت کوین” بیش از 500 درصد در عرض یک روز پس از آن که رئیس بانک مرکزی توسط اردوغان برکنار شد، افزایش یافت.

با خارج از دسترسِ اردوغان بودنِ رمزارزهای غیرمتمرکز ، رئیس جمهور می خواهد ترکها را از سرمایه گذاری کردن پس انداز خود در دارایی های پرریسک منصرف کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید