پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد؟

کدخبر: ۴۴۲۶۲۶
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به تاثیر تجارت آزاد بر آزادسازی منابع ارزی گفت: تجارت آزاد با کشور کره جنوبی جزو شروطی است که می تواند در آزادسازی منابع ارزی کمک کند که رسیدن به تجارت آزاد با این کشور به سیاست گذاری ها و دیپلماسی تجاری میان دو کشور بستگی دارد.
پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: تاکنون خبری از آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی نیست، اما قرار نیست تهاتری صورت گیرد.

پویا فیروزی در خصوص آخرین وضعیت آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی، اظهار کرد: اخیرا خبرهایی مطرح شد مبنی بر اینکه قرار است تهاتر کالا در ازای منابع ارزی بلوکه شده ایران در کره جنوبی صورت گیرد که این اخبار تماما کذب هستند.  البته ممکن است یک سری کالاهای دارویی و ضروری مانند واکسن کرونا از طریق این منابع به کشور وارد شوند چراکه این محصول در حال حاضر جزو نیازهای اصلی کشور است و از هر روشی ممکن است تامین شود.

دبیر کل اتاق مشترک ایران و کره جنوبی بیان کرد: پس با این وجود امکان واردات واکسن در ازای آزادسازی منابع ارزی وجود دارد اما امکان واردات محصولات مصرفی در ازای این منابع به هیچ عنوان وجود ندارد.

فیروزی با اشاره به وضعیت تجارت ایران و کره جنوبی ادامه داد: با وجود این حجم از منابع ارزی که در کره جنوبی بلوکه شده است، تجارت ایران و کره جنوبی نیز تحت تاثیر قرار گرفته به طوری که بازاریابی محصولات ایرانی در این کشور همانند سابق انجام نمی گیرد یعنی انگیزه صادرکنندگان ایرانی نیز تاحدودی کمتر از قبل شده است.

پول‌های بلوکه شده ایران در کره جنوبی آزاد شد؟

وی تصریح کرد: بازگشت به سطح تجاری سابق و آزادسازی منابع ارزی ایران در کره جنوبی فقط و فقط منوط به رفع تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا نیست و سیاست های داخلی و خارجی کره جنوبی نیز می تواند در تسریع روند آزادسازی منابع تاثیر گذار باشد.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به تاثیر تجارت آزاد بر آزادسازی منابع ارزی ابراز کرد: تجارت آزاد با کشور کره جنوبی جزو شروطی است که می تواند در آزادسازی منابع ارزی کمک کند که رسیدن به تجارت آزاد با این کشور به سیاست گذاری ها و دیپلماسی تجاری میان دو کشور بستگی دارد.

فیروزی مطرح کرد: سال آینده در کشور کره جنوبی برای ریاست جمهوری این کشور رای گیری خواهد شد که امیدواریم دولت جدید ایران و دولت جدید کره جنوبی سیاست های قوی تری نسبت به گذشته برای دیپلماسی های تجاری خود داشته باشند به این جهت که انجام معاملات تجاری میان دو کشور به تصمیمات یک جانبه آمریکا بستگی نداشته باشد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از سوی بانک مرکزی ایران، در حدود ۷ میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کشور کره جنوبی بلوکه شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید