گزارش اقتصادنیوز از بازار طلا و ارز ایران؛

تثبیت دلار در یک خاکریز مهم/ بازگشت سکه به مدار صعود

کدخبر: ۴۴۴۵۳۵
امروز شنبه 10 مهر 1400، بازار ارز و طلا برای چندمین روز متوالی شاهد ثبات قیمت دلار آمریکا و پیشروی سکه امامی بود.
تثبیت دلار  در یک خاکریز مهم/ بازگشت سکه به مدار صعود

به گزارش اقتصادنیوز ، قیمت دلار از روز چهارشنبه هفته گذشته وارد کانال 28 هزار تومان شده است. این اسکناس آمریکایی در روز چهارشنبه با قیمت 28 هزار و ۳۰۰ تومان به کار خود پایان داد. در شروع معاملات بازار ارز  روز پنجشنبه قیمت دلار  توانست مرز 28 هزار و 300 تومان را حفظ کند و حتی تا 28 هزار و 390 تومان نیز بالا رود.

امروز شنبه 10 مهر 1400 ، قیمت دلار نسبت به دو روز قبل اندکی پایین رفت. این  افت قیمت آنقدر زیاد نبود و دلار آمریکا همچنان در کانال 28 هزار تومان سیر می کند. دلار امروز  با ۷۰ تومان کاهش، ۲۸,۲۶۰ (بیست و هشت هزار و دویست و شصت ) تومان نرخ گذاری شد.

برخی فعالان بازار ارز معتقدند که افزون بر افزایش نرخ رسمی ارز و کاهش عرضه آن از سوی بانک مرکزی همزمان با افزایش نگرانی‌ها در مورد کسری بودجه دولت در نیمه دوم سال، بدبینی حاصل از طولانی شدن بازگشت ایران به پای میز مذاکرات وین، تنش‌های روزهای اخیر میان جمهوری اسلامی و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و انتشار خبر تلاش آمریکا برای اعمال فشار بر چین برای کاهش خرید نفت از ایران موجب تحریک نسبی تقاضا شده است.

قیمت سکه هم  روز پنجشنبه نسبت به روز قبل خود ثبات را تجربه کرد و  ۱۱,۸۶۶,۰۰۰ (یازده میلیون و هشتصد و شصت و شش هزار) تومان  معامله شد. این فلز گران بها در بازار امروز بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت سکه امروز شنبه 10 مهر ماه  با ۴۵۰۰۰ تومان افزایش، ۱۱,۹۱۱,۰۰۰ (یازده میلیون و نهصد و یازده هزار) تومان را برای خود ثبت کرد.

درهم امارات که یکی از عوامل افزایش قیمت دلار در این چند وقت بوده است،  امروز  بر مدار نزول پیش رفت و نسبت به دو روز قبل  66 تومان پایین آمد . قیمت درهم امروز به ۷,۷۱۰ (هفت هزار و هفتصد و ده ) تومان رسید که نسبت به ۲ روز پیش، کاهش ۰.۸۵ درصدی داشته است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید