سیگنال مهم آمریکا به رمزارزها

کدخبر: ۴۴۴۶۹۳
رمزارزها ماه اکتبر را صعودی آغاز کردند. بعد از آنکه رهبر بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین در ماه گذشته توانست تا ۵۲ هزار دلار پیشروی کند، بازار وارد فاز اصلاحی شد. با آغاز ماه اکتبر اما روند اصلاحی بازار دست‌خوش تغییر شد و به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال بار دیگر آماده برای صعود هستند. بخشی از این صعود نیز در اواخر سپتامبر و روزهای ابتدایی ماه اکتبر محقق شد.
سیگنال  مهم آمریکا به رمزارزها

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دنیای اقتصاد، رمزارزها ماه اکتبر را صعودی آغاز کردند. بعد از آنکه رهبر بازار ارزهای دیجیتال، بیت‌کوین در ماه گذشته توانست تا ۵۲ هزار دلار پیشروی کند، بازار وارد فاز اصلاحی شد.

با آغاز ماه اکتبر اما روند اصلاحی بازار دست‌خوش تغییر شد و به نظر می‌رسد ارزهای دیجیتال بار دیگر آماده برای صعود هستند. بخشی از این صعود نیز در اواخر سپتامبر و روزهای ابتدایی ماه اکتبر محقق شد. بیت‌کوین طی روزهای اخیر با رشدی تقریبا ۱۸ درصدی توانست به کانال ۴۷‌هزار دلاری بازگردد. اتریوم نیز با ۱۸ درصد رشد به مرز ۳ هزار و ۳۰۰ دلار رسید.

دلیل رشد اخیر را نیز باید در واشنگتن جست‌وجو کرد. جایی که جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات‌متحده در روز پنج‌شنبه اعلام کرد بانک مرکزی قصد سنگ‌اندازی برای رمزارزها را ندارد. در پی این اظهارات صعود رمزارزها استارت خورد و ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال بار دیگر به بالای ۲ تریلیون دلار بازگشت.

سیگنال آمریکایی به رمزارزها

 دومین اکتبر صعودی رقم خواهد خورد؟

اکتبر برای دومین سال متوالی صعودی آغاز شد. اکتبر سال ۲۰۲۰ سرآغاز رشد بی‌سابقه بیت‌کوین بود که موجب شد بزرگ‌ترین ارز دنیای دیجیتال، از کانال ۱۰هزار دلاری تا نزدیک ۵۰‌هزار دلار پیشروی کند و طی ۵ ماه رشدی ۴۵۰درصدی را محقق کند. اما سوال اینجاست که آیا تاریخ برای ارزهای دیجیتال تکرار می‌شود؟ به گزارش سایت کوین‌دسک، بیت‌کوین در روزهای اخیر رشد قابل‌توجهی داشته است؛ این در حالی است که اخیرا سرمایه‌گذاران بازارهای مالی با ریسک کمتری معامله می‌‌کنند و بیشتر به دنبال حفظ سرمایه خود هستند. از همین رو امید سرمایه‌گذاران برای رشد بیشتر ارزهای دیجیتال افزایش یافته است.

همچنین موضوع دیگری که فعالان بازار را به مدت دو ماه به خود مشغول کرده است، محدودیت‌گذاری ایالات‌متحده برای رمزارزها است. صحبت‌هایی که مسوولان پولی و مالی ایالات‌متحده در ماه اخیر در رابطه با خطرات استیبل‌کوین‌ها کرده‌اند و همچنین عرضه بسته یک تریلیون دلاری بهبود زیرساخت‌ها توسط ایالات‌متحده که بخشی از تامین مالی آن بر عهده کارگزاران رمزارزها بود، نگرانی‌هایی را برای فعالان بازار ایجاد کرده بود. اما جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در روز پنج‌شنبه طی نشستی در این مورد اشاره کرد که ایالات‌متحده قصد ایجاد محدودیت برای رمزارزها، مخصوصا استیبل‌کوین‌ها را ندارد. این موضوع موجب شد خوش‌بینی نسبت به آینده بازار حداقل برای ماه اکتبر بیشتر و راه برای صعود ارزهای دیجیتال فراهم شود. از همین‌رو ارزهای دیجیتال طی چند روز اخیر وارد فاز صعودی شدند. بیت‌کوین طی ۴ روز گذشته با رشدی ۱۸ درصدی، در محدوده ۴۷ هزار و ۷۰۰ دلاری در حال معامله بود. در پی این رشد، در تمامی صرافی‌های ارز دیجیتال طی چند روز گذشته، بیش از ۳۵ میلیون دلار از موقعیت‌های آتی فروش استقراضی، از بین رفتند.

پیام ایران به آمریکا؛ ۱۰ میلیارد دلار آزاد کنید/در اکوایران ببینید:

بیت‌کوین اما در مسیر خود، ناحیه مقاومتی ۵۰‌هزار دلاری در پیش‌رو دارد. اولریش لیکه، بنیان‌گذار صندوق سرمایه‌گذاری دارایی دیجیتال ۳۶آرک، در همین رابطه به کوین‌دسک گفت: از نظر فنی، بیت‌کوین هنوز در محدوده معاملاتی است و باید قیمت ۵۰‌هزار دلار را به طور قاطع شکست دهد و هنوز مشخص نیست که آیا قیمت‌های اخیر واقعا نشان‌دهنده روند صعودی بیشتر است یا خیر.‌ آلت‌کوین‌ها نیز از روند صعودی بیت‌کوین عقب نماندند. اتریوم تا زمان تهیه این گزارش رشد روزانه ۵/ ۵ درصدی را ثبت کرد و به کانال ۳ هزار و ۳۰۰ دلاری بازگشت. رمزارز سولانا که در هفته‌های اخیر مورد توجه فعالان بازار قرار گرفته بود، روز گذشته رشد ۱۰ درصدی را ثبت کرد و در مرز ۱۶۰ دلار قرار گرفت. رمزارز یونی‌سوآپ که توکن صرافی غیرمتمرکز یونی‌سوآپ است نیز با رشدی ۴ درصدی به ۲۵ دلار بازگشت. اما نکته قابل‌توجه برای این دو، اضافه شدن این دو رمزارز به سبد صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل بود. این صندوق که از پیشگامان به‌کارگیری رمزارزها به عنوان دارایی بود و بیت‌کوین را در سبد دارایی خود افزوده بود، اکنون با افزودن این رمزارزها، ۲۴/ ۳ درصد از سبد دارایی‌های دیجیتال خود را به رمزارز سولانا و ۰۶/ ۱ درصد آن را به یونی‌سوآپ اختصاص داده‌است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید