جزئیات تجارت خارجی ایران و افغانستان از ابتدای سال ۱۴۰۰

کدخبر: ۴۴۶۸۳۵
اقتصادنیوز :‌۲میلیون و ۵۱۶هزارتن کالا به ارزش ۹۹۹میلیون دلار تا پایان تابستان امسال به افغانستان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد در وزن کاهش داشته و به لحاظ ارزشی حدود ۱۰ درصد کاهش داشته است.
جزئیات تجارت خارجی ایران و افغانستان از ابتدای سال ۱۴۰۰

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازخبرگزاری خبرآنلاین، بررسی های صورت گرفته از آمارهای گمرک ایران نشان میدهد، که صادرات به افغانستان در  ۶ماهه  نخست سال ۲میلیون و ۵۱۶هرارتن به ارزش ۹۹۹میلیون دلار بوده است، که نسبت به مدت مشابه ۲۵ درصد در وزن کاهش داشته و به لحاظ ارزشی حدود  ۱۰ درصد کاهش داشته است و در ۵ ماهه ابتدایی سال و تا پایان مرداد ماه صادرات ایران ۲میلیون و ۱۶۵هزارتن به ارزش ۸۵۵میلیون دلار بوده است که نسبت به مدت ۵ماهه سال قبل ۱۸درصد در وزن و ۲درصد در ارزش کاهش داشته است.

 طبق گفته سخنگوی گمرک ایران، در آمار ۴ ماهه هم یک میلیون و ۸۰۱هزارتن به ارزش ۷۲۸میلیون دلار صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۵ درصد در وزن کاهش و ۲درصد در ارزش افزایش داشته است.

سخنگوی گمرک گفت: بر این اساس در ۳ ماهه  ابتدای سال ( و زمان آغاز درگیری ها) صادرات ایران به افغانستان یک میلیون و ۳۸۶هزار تن  به ارزش ۵۷۰میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه کاهش ۵درصدی در وزن و افزایش ۱۵ درصدی ارزش ثبت شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید